موبایلستان

آیفون SE 4 اپل چنین طراحی دارد

شایعات تمرکز خود را بر روی عرضه بعدی اپل یعنی آیفون SE 4 معطوف کرده است. انتظار می‌رود این گوشی میان رده در سال آینده عرضه شود و شایعات حاکی از آن بوده که این مدل از طراحی قدیمی iPhone SE 3 فاصله خواهد گرفت.

انتظار می‌رود SE 4 دارای شاسی به‌روز شده آیفون ۱۴ باشد. به تازگی، فریم ادعایی آیفون SE 4 به بیرون درز کرده که سیستم دوربین را به یاد آیفون ۷ پلاس نشان می‌دهد. این دستگاه از یک دوربین تکی لنز بهره گرفته که ظاهراً یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مشابه دوربین آیفون ۱۵ است. اکنون، وبلاگ ژاپنی اپل، Macotakara، تصاویر و ویدیویی از واحدهای ساختگی SE 4 را به اشتراک گذاشته که به طرز جالبی گزینه سایز “Plus” را نیز نشان می‌دهد. بر اساس تصاویر، SE 4 شبیه به آنچه در مورد دستگاه فاش شده، به نظر می‌رسد.

Macotakara سابقه خوبی در اشتراک‌گذاری واحدهای ساختگی مدل‌های آیفون قبل از عرضه دارد و با جدیدترین گزارش، ایده‌ای در مورد انتظارات از آیفون SE 4 سال آینده دریافت می‌کنیم. واحد ساختگی دارای یک دوربین در عقب است و یک سوئیچ کوچک‌تر سایلنت، یک دکمه اکشن و یک بریدگی نمایشگر کوچک‌تر با Face ID دارد.

این گزارش نشان می‌دهد که ابعاد واحد ساختگی آیفون SE 4 بیش از ۱۴۶.۷ میلی‌متر در ۷۱.۵ میلی‌متر در ۷.۸ میلی‌متر، مشابه آیفون ۱۴ است. علاوه بر این، قاب TPU نرم برای آیفون ۱۴ به خوبی با واحدهای ساختگی مطابقت دارند، منهای بریدگی دوربین بزرگ در عقب. در این گزارش همچنین اشاره شده که گزینه‌ای با سایز بزرگ، هم اندازه آیفون ۱۴ پلاس وجود دارد. با این حال، از آنجایی که هیچ گزارشی در مورد SE 4 سایز بزرگ وجود ندارد، بعید است که به نتیجه برسد.

آیفون SE 4 با طراحی بروز شده

آیفون SE 4 اپل چنین طراحی دارد

ماکوتاکارا همچنین خاطرنشان کرد که “طراحی دقیق نهایی و گسترش اندازه” هنوز قطعی نشده و “امکان” تنها یک مدل آیفون SE 4 وجود دارد. در این گزارش همچنین اشاره شده که “به احتمال زیاد به درگاه USB-C مجهز خواهد شد.” با این حال، بر اساس حرکتی که اپل با تجهیز تمامی محصولات خود به USB-C انجام داده، ممکن است SE 4 را با درگاه USB-C شاهد باشیم . قیمت آن کمتر از ۵۰۰ دلار است.

در دیگر خبرها رویداد ۹ سپتامبر اپل ساعت‌های جدید سری ۱۰ را معرفی کرد و یک گزینه رنگ جدید برای Watch Ultra 2 اضافه کرد. با این حال، هیچ Ultra 3 و مدل جدیدی از اپل واچ SE وجود نداشت. مارک گورمن از بلومبرگ می‌نویسد که نسخه سوم اپل واچ SE قطعا در دست ساخت است. سومین اپل واچ SE احتمالا در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد. به گفته گورمن، تیم اپل مشغول تبدیل طرح از آلومینیوم اصلی به پلاستیک بوده است. استفاده از پلاستیک به اپل این امکان را می‌دهد که قیمت را کاهش دهد و رنگ‌های جدید و پررنگ‌تری را معرفی کند.

Watch SE (2022) در حال حاضر با قیمت ۲۵۰ دلار برای مدل ۴۰ میلیمتری و ۲۸۰ دلار برای مدل ۴۴ میلیمتری بسیار ارزان است، حتی ارتقاء سلولی آن بسیار ارزان بوده و تنها ۵۰ دلار بیشتر از مدل GPS است. با این حال، یکی از رقبا، سامسونگ Galaxy Watch FE، بیش از ۲۰۰ دلار است، بنابراین ممکن بوده کاهش قیمت لازم باشد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

خروج از نسخه موبایل