نماد سایت موبایلستان

روتر شیائومی BE3600 با پشتیبانی وای فای ۷ راهی بازار جهانی شد

روتر شیائومی BE3600 با پشتیبانی وای فای 7 راهی بازار جهانی شد

شیائومی یکی از روترهای مقرون به صرفه وای فای ۷ خود، یعنی روتر شیائومی BE3600 را در ماه ژانویه راهی بازار چین کرد. پس از نه ماه انتظار، سرانجام این شرکت بدون هیاهو از آن برای بازار جهانی رونمایی کرد.

لیست این روتر با تمام مشخصات و ویژگی‌هایش در سایت رسمی جهانی شیائومی آشکار شده است. این روتر نرخ بی‌سیم دو بانده ۳۵۷۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. این افزایش ۴۴ درصدی در توان در مقایسه با وای فای ۶ است که تا حدی از طریق استفاده از باند فرکانس ۵G با پشتیبانی از ۲×۲ ۱۶۰ مگاهرتز به دست آمده است.

با این حال، مانند بسیاری از روترهای ارزان قیمت، شیائومی BE3600 یک محدودیت دارد. فقط از باندهای فرکانسی ۲.۴G و ۵G استفاده می‌کند و در اینجا از باند ۶ گیگاهرتز پشتیبانی نخواهید کرد. بنابراین نرخ انتقال داده نیز بر این اساس محدود است. شیائومی ادعا می‌کند که شما می‌توانید حداکثر ۲۸۸۲ مگابیت بر ثانیه در باند ۵ گیگاهرتز دریافت کنید، در حالی که باند ۲.۴ گیگاهرتز فقط به ۶۸۸ مگابیت بر ثانیه محدود شده است.

این روتر از یک پردازنده ۴ هسته‌ای کوالکام با فرکانس ۱.۱ گیگاهرتز انرژی گرفته که قدرت محاسباتی ۱۰۱۲۰ DMIPS را ارائه می‌دهد. این امکان را به آن می‌دهد تا حداکثر ۱۲۸ دستگاه را به صورت آنلاین پشتیبانی کند و برای محیط‌هایی با چندین دستگاه مجهز به اینترنت مناسب است. از لحاظ اتصال، روتر WiFi 7 شیائومی شامل یک پورت شبکه ۲.۵G و سه درگاه شبکه گیگابیتی شده که از پهنای باند کامل ۲۰۰۰M پشتیبانی دارد. همچنین دسترسی پهنای باند دوگانه و تجمیع شبکه دوگانه را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، روتر دارای پورت‌های قابل تنظیم برای IPTV و شبکه‌های esports برای نیازهای مختلف کاربر است. متأسفانه شیائومی هنوز قیمت جهانی روتر BE3600 وای فای ۷ را اعلام نکرده. ممکن است این شرکت در روزهای آینده جزئیات قیمت را برای بازارهای خاص به اشتراک بگذارد. اگر به‌روزرسانی‌هایی دریافت کنیم، مطمئناً شما را در جریان آن قرار خواهیم داد.

روتر شیائومی BE3600 از راه رسید

در دیگر خبرها شیائومی انتشار آپدیت امنیتی اکتبر ۲۰۲۴ را آغاز کرده است. اولین دستگاهی که این به‌روزرسانی را دریافت کرد، شیائومی پد ۶ است و این شرکت قصد دارد به‌زودی به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای مدل‌های دیگر ارائه کند. بنابراین، چه ویژگی‌ها و پیشرفت های جدیدی با این آپدیت برای شیائومی پد ۶ ارائه می‌شود؟

هدف اصلی این به‌روزرسانی بهبود عملکرد سیستم و بهینه‌سازی عملکرد دستگاه است. این به‌روزرسانی به تدریج معرفی می‌شود و از شیائومی پد ۶ شروع می‌شود. به‌زودی، یک به‌روزرسانی امنیتی جدید اکتبر ۲۰۲۴ نیز در دستگاه‌های شیائومی، ردمی و POCO بیشتری در دسترس خواهد بود. این شرکت ابتدا این به‌روزرسانی را برای شیائومی پد ۶ که بر روی پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ اجرا می‌شود، ارائه کرد. اکنون بسیاری از کاربران کنجکاو هستند که چه زمانی این آپدیت برای دستگاه‌های آنها در دسترس خواهد بود.

نسخه بروزرسانی برای شیائومی پد ۶ دارای شماره ساخت OS1.0.11.0.UMZCNXM است. این نسخه خاص در حال حاضر فقط در چین در دسترس بوده و محدود به کاربرانی می‌شود که بخشی از برنامه HyperOS Pilot Tester هستند. به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۴ با حجم فایل ۲۵ مگابایتی برای شیائومی پد ۶ ارائه می‌شود. در حالی که آپدیت امنیتی تمرکز اصلی بوده، به‌روزرسانی چندین باگ را نیز برطرف کرده و عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

خروج از نسخه موبایل