نماد سایت موبایلستان

سامسونگ با دو ویژگی جدید امنیت دستگاه‌های گلکسی را بهبود می بخشد

سامسونگ با دو ویژگی جدید امنیت دستگاه‌های گلکسی را بهبود می بخشد

در چند سال گذشته، سامسونگ ویژگی‌های امنیتی مانند Knox و Secure Folder را به دستگاه‌های گلکسی معرفی کرده است. اکنون این شرکت دو ویژگی امنیتی جدید را در لیست معرفی کرده است: اشتراک‌گذاری خصوصی سریع و حفاظت از داده‌های پیشرفته ابری سامسونگ.

این یک “عملکرد اشتراک گذاری فایل با حفظ حریم خصوصی” داخلی است که به شما امکان می‌دهد داده‌های خود را با خیال راحت به اشتراک بگذارید. لازم نیست نگران این باشید که فایل‌هایتان به نحوی آنلاین یا برای کسی غیر از آنهایی که مدنظرتان است قابل مشاهده باشند.

با استفاده از این ویژگی اشتراک‌گذاری خصوصی، کاربران می‌توانند اطمینان حاصل کنند که فقط گیرندگان تعیین شده می‌توانند فایل‌هایی را که به اشتراک می‌گذارند باز کنند. کاربران همچنین می‌توانند مجوزها و تاریخ انقضا را برای داده‌ها تعیین کنند، بنابراین فقط برای مدت زمان محدودی قابل مشاهده است. علاوه بر همه اینها، کاربران می‌توانند بدون امکان اشتراک‌گذاری مجدد، دسترسی فقط خواندنی بدهند، دسترسی به داده‌ها را هر زمان که بخواهند لغو کنند، عکس‌برداری از صفحه را محدود کنند و ببینند گیرنده چه زمانی فایل را دریافت و باز کرده است.

این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا حداکثر ۲۰ فایل را به طور همزمان با حجم کل تا ۲۰۰ مگابایت به اشتراک بگذارد. به گفته این شرکت، آنها از فناوری رمزگذاری مبتنی بر بلاک‌چین برای این ویژگی استفاده می‌کنند. برای استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند مراحل را دنبال کنند، فایل > اشتراک گذاری سریع > سه نقطه (گزینه های بیشتر) > اشتراک گذاری خصوصی را روشن کنید. پس از ارسال پیام، کاربران می‌توانند آنچه را که ارسال کرده‌اند بررسی کنند و تاریخ انقضا را تغییر دهند یا مجوزهای اشتراک گذاری را لغو کنند.

دستگاه‌های گلکسی امن‌تر می‌شوند

سامسونگ ادعا می‌کند که با حفاظت از داده‌های پیشرفته، کاربران می‌توانند مطمئن باشند که داده‌هایشان در سامسونگ Cloud امن باقی می‌مانند. با شروع با Galaxy S24، حفاظت از داده‌های پیشرفته هنگام همگام‌سازی یا پشتیبان‌گیری از داده‌های کاربر با سامسونگ Cloud، محافظت بیشتری برای دستگاه‌های Galaxy ارائه می‌دهد.

این برنامه قصد دارد از دست دادن داده‌ها از طریق رمزگذاری سرتاسر (E2EE) را کاهش دهد و تضمین می کند که داده‌ها فقط می‌توانند در دستگاه کاربر رمزگذاری یا رمزگشایی شوند و توسط شخص دیگری قابل دسترسی نباشد. به عبارت دیگر، حتی اگر سرور به خطر بیفتد یا جزئیات حساب به سرقت رفته باشد، اطلاعات کاربر ایمن باقی خواهند ماند.

در طول فعال‌سازی این ویژگی، کاربران باید یک کد بازیابی را یادداشت کنند تا از از دست رفتن اطلاعات در هنگام سرقت یا آسیب دیدن دستگاه جلوگیری شود. برای فعال کردن این ویژگی، کاربران می‌توانند مراحل را دنبال کنند – Samsung Cloud > Three Dots (گزینه‌های بیشتر) > تنظیمات > حفاظت از داده‌های پیشرفته. از طرف دیگر، کاربران همچنین می‌توانند به تنظیمات > امنیت و حریم خصوصی > تنظیمات امنیتی بیشتر > حفاظت از داده‌های پیشرفته بروید.


 

مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

خروج از نسخه موبایل