نماد سایت موبایلستان

سامسونگ درباره پردازنده گلکسی S24FE توضیح داد

سامسونگ درباره پردازنده گلکسی S24FE توضیح داد

سامسونگ گوشی گلکسی S24FE خود را با چیپست جدید عرضه کرده است که انتظار می‌رود نسخه کاهش یافته تراشه Exynos 2400 گلکسی S24 باشد. این مدل Exynos 2400e نامیده می‌شود. اکنون سامسونگ رسما تایید کرده است که Exynos 2400e تنها در یک بخش کلیدی با Exynos 2400 تفاوت دارد.

این شرکت فاش می‌کند که حداکثر فرکانس هسته عملکرد Exynos 2400eبیش از  ۳.۱ گیگاهرتز است که فقط ۰.۱ گیگاهرتز کمتر از Exynos 2400 محسوب می‌شود. سامسونگ توضیح داد: “برای دستگاه تلفن همراه تنظیم/بهینه شده است.”

سامسونگ توانسته است بهره‌وری و پایداری تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ خود را تا حدی بهبود بخشد که هر دو نوع اگزینوس و اسنپدراگون سری گلکسی اس ۲۴ عملکرد مشابهی را در اکثر موارد استفاده ارائه می‌دهند. با این حال، کاهش سرعت فرکانس برای S24 FE مدیریت حرارتی بهتری را هدف قرار می‌دهد، زیرا این گوشی دارای سیستم اتلاف حرارت نسبتا پایین‌تری در مقایسه با گلکسی S24 یا S24+ است.

سرعت فرکانس کمتر ۱۰۰ مگاهرتز احتمالا منجر به شکاف عملکرد قابل توجهی در مقایسه با دستگاه‌های پرچمدار نمی‌شود. علاوه بر این، تراشه‌های گوشی‌های هوشمند به ندرت در استفاده روزمره به حداکثر فرکانس خود می‌رسند. این خبر خوبی برای کسانی است که Galaxy S24 FE را در نظر دارند.

پردازنده گلکسی S24FE یک مدل نسبتا ضعیف شده

با این وجود، توجه به این نکته نیز مهم است که عملکرد کلی همچنان می‌تواند بدون کاهش یا تغییر سرعت اوج ساعت به‌صورت متفاوت تنظیم شود. در مورد دیگر جنبه‌ها، گلکسی اس ۲۴FE دارای یک پنل ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X است که از نرخ رفرش تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. این پنل به حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت می‌رسد که تجربه پخش ویدئو HDR نسبتا خوبی را تضمین می‌کند. وزن این گوشی ۲۱۳ گرم و ضخامت آن ۸ میلی‌متر است.

این گوشی در حال حاضر برای فروش در وب سایت رسمی سامسونگ با قیمت ۶۵۹۹۹ روپیه (۸گیگ رم+۲۵۶ گیگابایت) موجود است که فقط ۲۰۰۰ روپیه کمتر از پیکربندی مشابه گلکسی اس ۲۴ است. در مقایسه، S24 جمع و جورتر و بسیار سبک‌تر است، با صفحه نمایش ۶.۲ اینچی و وزن ۱۶۷ گرم.

در دیگر خبرها شرکت Samsung همانطور که انتظار داشتیم به تازگی گوشی سامسونگ Galaxy S24 FE را رونمایی کرد. مدلی که دارای مشخصات کلیدی قابل توجه و قیمت بالاتر است.

این گوشی دارای ابعاد ۱۶۲ در ۷۷ در ۸ میلیمتر بوده و وزن ۲۱۳ گرمی دارد. دستگاه بدنه شیشه‌ای و فریم فلزی شامل آن شد تا بیشتر به یک پرچمدار شبیه باشد. گذشته از آن دارای استاندارد ضدآب IP68 است که آن را به گزینه برجسته تبدیل کرد. محصول جدید سامسونگ دارای نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح FHD+ است.

همچنین پوشش شیشه Corning Gorilla Glass Victus+ هم برای افزایش دوام شامل آن شد. گلکسی S24FE دارای سیستم عامل اندروید ۱۴ مبتنی بر One UI 6.1 است. گذشته از آن به چیپ سامسونگ اگزینوس ۲۴۰۰e هم مجهز شده و دارای ۸ گیگ رم و ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی هم است. برند کره‌ای از سه حسگر دوربین با محوریت دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسل و حسگر اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل بهره گرفت.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

خروج از نسخه موبایل