نماد سایت موبایلستان

سری آیفون ۱۶ پرو به لطف کوالکام، سرعت ۵G سریع‌تری را ارائه می‌کنند

سری آیفون 16 پرو به لطف کوالکام، سرعت 5G سریع‌تری را ارائه می‌کنند

اپل سری آیفون ۱۶ پرو را در رویداد “It’s Glowtime” روز ۹ سپتامبر رونمایی کرد. این گوشی‌ها نسبت به مدل‌های قبلی خود حداقل ارتقاء را ارائه می‌دهند و توجه را با دکمه جدید کنترل دوربین و ویژگی‌های هوشمند اپل ربوده است.

با این حال، یک آزمایش جدید نشان داده که آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس سرعت ۵G سریع‌تری را نسبت به مدل‌های قبلی خود ارائه می‌دهند که این تفاوت برای کاربر عادی قابل توجه است. این افزایش سرعت ۵G همه به لطف مودم جدید کوالکام است. مدل‌های جدید آیفون ۱۶ پرو با مودم اسنپدراگون X75 ادغام شده‌اند که چندین پیشرفت را به همراه دارد.

بر اساس آزمایش انجام شده توسط SpeedSmart، مدل های آیفون ۱۶ پرو به طور متوسط ​​۲۳.۷ درصد افزایش سرعت دانلود ۵G در سه اپراتور بزرگ ایالات متحده از جمله Verizon، AT&T و T-Mobile داشته‌اند. در میان این سه، مشتریان Verizon با افزایش سرعت ۲۶.۴ درصدی بهبود قابل توجهی را مشاهده کردند و پس از آن AT&T و T-Mobile قرار گرفتند. هر دو شبکه T-Mobile و AT&T سرعت قابل توجهی را ارائه کردند و مدل‌های iPhone 16 Pro بیش از ۴۰۰ مگابیت در ثانیه بودند.

سری آیفون ۱۶ پرو سریعتر از همیشه

T-Mobile تست سرعت دانلود را با ۴۴۷.۵۰ مگابیت در ثانیه رهبری کرد، در حالی که کاربران ورایزن ۴۰۹.۸۸Mbps دریافت کردند. کاربران AT&T تنها با ۲۶۹.۴۸ مگابیت در ثانیه عقب مانده‌اند. با این حال، در تست سرعت آپلود، هر سه اپراتور بزرگ شاهد افزایش متوسط ​​۲۲.۱ درصدی بودند که سرعت آپلود به راحتی از ۳۰ مگابیت در ثانیه فراتر رفت.

تمام این افزایش‌های سرعت ۵G به لطف مودم کوالکام Snapdragon X75 است که از فناوری پیشرفته ۵G پشتیبانی می‌کند، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و برای سرعت‌های آپلود بهبودیافته، دارای تجمیع حامل ۵G بهتر است. شایان ذکر است که این سرعت گیرهای قابل توجه در مدل های استاندارد آیفون ۱۶ دیده نمی شود، زیرا هر دو آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس با مودم قدیمی‌تر اسنپدراگون X70 عرضه می شوند، اگرچه این موضوع به طور رسمی تایید نشده است.

اخیراً همچنین مشخص شد که کل سری iPhone 16 از سرعت شارژ تا ۴۵ وات پشتیبانی می کند که در هیچ جا در سخنرانی اصلی ذکر نشده است. اگر علاقه‌مند هستید، می‌توانید با کلیک بر روی اینجا، جدیدترین تصاویر پس زمینه آیفون ۱۶ با کیفیت بالا را دریافت کنید.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

خروج از نسخه موبایل