نماد سایت موبایلستان

سری شیائومی ۱۲ ویژگی مهم HyperOS را دریافت نخواهد کرد

سری شیائومی 12 ویژگی مهم HyperOS را دریافت نخواهد کرد

شیائومی تایید کرده است که سری شیائومی ۱۲ ویژگی موردانتظار «بافت‌های پیشرفته» را که جزء کلیدی رابط HyperOS جدید است، دریافت نخواهد کرد. این تصمیم پس از آزمایش گسترده نشان داد که بین پیشرفت‌های بصری و عملکرد کلی دستگاه، مبادله قابل توجهی وجود دارد.

HyperOS، جدیدترین سیستم عامل شیائومی، نوید یک تجربه بصری اصلاح شده با ویژگی‌هایی مانند تاری جهانی و جلوه‌های رندر پیشرفته را می‌دهد. ویژگی بافت‌های پیشرفته به گونه‌ای طراحی شده است که این زیبایی شناسی را بیشتر ارتقا دهد و رابطی فراگیرتر و صیقلی‌تر را برای کاربران فراهم کند.

با این حال، توسعه دهندگان شیائومی در بهینه‌سازی این ویژگی برای سری شیائومی ۱۲ با چالش‌هایی مواجه شدند. اجرای بافت‌های پیشرفته منجر به کاهش قابل توجه ۱۰ درصدی در طول عمر باتری شد که یک معیار مهم برای کاربران گوشی‌های هوشمند است. علاوه بر این، این ویژگی بر روان بودن سیستم، به ویژه در مناطق پرکاربرد مانند کشویی اعلان تأثیر می‌گذارد که منجر به کاهش عملکرد بیش از ۱۰ درصد می‌شود.

سری شیائومی ۱۲ از برخی ویژگی آپدیت جدید محرومند

با توجه به این پیامدهای عملکرد، شیائومی تصمیم گرفته است تا سری ۱۲ شیائومی را از دریافت ویژگی «بافت‌های پیشرفته» حذف کند. این اولویت بندی عمر باتری و پاسخگویی کلی سیستم با تمرکز این شرکت بر ارائه یک تجربه کاربری متعادل هماهنگ است. در حالی که این خبر ممکن است طرفداران سری ۱۲ شیائومی را ناامید کند، پیچیدگی‌های موجود در ایجاد تعادل بین جذابیت بصری و ملاحظات عملکرد عملی در توسعه گوشی‌های هوشمند را برجسته می کند.

پیش از این، ویژگی در انحصار دستگاه‌های پرچمدار شیائومی و ردمی مجهز به پردازنده‌های قدرتمند بود که شامل مدل‌هایی مانند Xiaomi 14، Xiaomi 14 Ultra، Xiaomi 13 و Xiaomi 13 Pro می‌شود. شیائومی اکنون در حال آزمایش این ویژگی بر روی دستگاه‌های قدیمی‌تر و میان‌رده است و به تدریج برای کاربران جهانی دستگاه‌های سازگار عرضه می‌شود.

در دیگر خبرها شرکت شیائومی در اواخر سال ۲۰۲۴ قصد دارد گوشی شیائومی ۱۵ پرو پرچمدار را معرفی کند. گوشی که جانشین ۱۴ پرو خواهد شد و انتظار داریم در برخی موارد مشابه نسل قبل باشد. Xiaomi 14 Ultra به دلیل ارائه یکی از بهترین تجربه‌های دوربین در صنعت بسیار مشهور بود. در همین حال، شیائومی در حال برنامه‌ریزی چیزی بسیار جالب با شیائومی ۱۵ پرو آینده است. طبق آخرین اطلاعات، شیائومی ۱۵ پرو دارای همان لنز تله فوتو پریسکوپ شیائومی ۱۴ اولترا خواهد بود.

این بدان معناست که از نظر سخت افزار دوربین پریسکوپ تفاوتی بین Xiaomi 14 Ultra و Xiaomi 15 Pro آینده وجود نخواهد داشت. ۱۴ اولترا دارای یک لنز تله فوتو پریسکوپ ۱۲۰ میلی‌متری IMX858 f/1.5 با پشتیبانی از تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال بود. همان سخت افزار در ۱۵ پرو نیز استفاده خواهد شد.

با توجه به سایر مشخصات، گفته می‌شود شیائومی ۱۵ پرو یک صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی OLED میکرو منحنی با وضوح ۲K پیکسل و پشتیبانی از نرخ نوسازی بالا تا ۱۲۰ هرتز ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دستگاه از چیپست کوالکام Snapdragon 8 Gen-4 قدرت می‌گیرد. این گوشی از یک باتری ۵۴۰۰ میلی آمپرساعتی انرژی گرفته که از شارژ سریع سیمی تا ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند.

برای کسب جزئیات بیشتر پیرامون این مدل باید منتظر ماند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

خروج از نسخه موبایل