نماد سایت موبایلستان

عینک AR اپل در دست توسعه است

عینک AR اپل در دست توسعه است

هفته گذشته، گزارش‌های تایید نشده ادعا کردند که اپل تصمیم گرفته است توسعه یک جانشین کامل برای هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را به نفع نسخه ارزان‌تر این دستگاه، برای عرضه احتمالی در اواخر سال ۲۰۲۵ به تعویق بیندازد. اکنون اخباری پیرامون این شرکت وجود دارد و به گوش می‌رسد. گفته شده اپل در حال توسعه عینک AR یا همان واقعیت افزوده است.

در سال ۲۰۱۹، شایعات تایید نشده ادعا می‌کردند که اپل در حال کار بر روی عینک‌های AR برای عرضه در سال ۲۰۲۳ است، در سال ۲۰۲۲، شایعات دیگر ادعا کردند که این عینک AR اپل در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. اکنون که اولین هدست Vision Pro از فوریه برای فروش در دسترس قرار گرفت، مارک گورمن، مدیر بلومبرگ، در خبرنامه Power On خود، امروز ادعا می‌کند که اپل “تلاش‌های خود را برای توسعه عینک‌های فقط AR” تجدید کرده است.

با این اوصاف، گورمن با استفاده از منابع ناشناس می‌گوید که توسعه این محصولات هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. او گفت که طبق گفته منابع خود در این شرکت، اپل فکر نمی‌کند این محصول جدید تا چند سال آینده آماده شود. عینک‌ AR توسط بسیاری به عنوان راهی برای ارائه ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند در هدست‌های پوشیدنی تلقی می‌شود که بخش عمده‌ای از هدست‌های MR سنتی مانند Vision Pro یا دستگاه‌های خانواده Meta Quest ارائه نمی‌دهند.

عینک AR اپل در کار است

عینک‌های هوشمند Meta Ray-Man وجود دارند که می‌توانید همین الان خریداری کنید که شامل یک دوربین داخلی شده که به تلفن هوشمند شما متصل می‌شود. متا اشاره کرده است که در حال کار بر روی یک محصول پیشرفته‌تر عینک AR برای آینده است.

همچنین XREAL وجود دارد که خانواده‌ای از عینک‌های AR را توسعه داده است که دوباره به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شوند. هفته گذشته، این شرکت XREAL Beam Pro را معرفی کرد، یک تبلت اندرویدی در سایز گوشی‌های هوشمند که به‌طور خاص برای عینک‌های واقعیت افزوده ساخته شده و در ماه جولای عرضه خواهد شد. جالب است که ببینیم متا و XREAL برای عینک‌های واقعیت افزوده آینده چه خواهند داشت، حتی در شرایطی که تیم کوپرتینویی احتمالاً در چند سال آینده روی محصول خود کار خواهد کرد.

در دیگر خبرها انتظار نمی‌رود سری آیفون ۱۷ اپل تا سال آینده معرفی شود، اما جزئیات برنامه‌های ادعایی این شرکت برای دستگاه‌های آینده قبلا به صورت آنلاین منتشر شده است. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی مدل آیفون ۱۷ با بدنه باریک‌تر از گوشی‌های هوشمند فعلی این شرکت و همچنین نسخه‌های باریک‌تر از مدل های مک بوک پرو و ​​اپل واچ موجود خود است.

ماه گذشته، این شرکت یک مدل iPad Pro بازطراحی شده که باریک‌ترین تبلت اپل تا به امروز در کنار اپل Pencil Pro جدید بوده عرضه کرد. گورمن در خبرنامه هفتگی Power On خود بیان می‌کند که آیپد پرو تنها دستگاه اپل نیست که با شاسی باریک‌تر به‌روزرسانی می‌شود. وی با استناد به منابع ناشناس می‌گوید که شرکت کوپرتینویی بر روی توسعه یک مدل جدید با طراحی باریک به عنوان بخشی از سری آیفون ۱۷ متمرکز شده است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

خروج از نسخه موبایل