Sony Group Corp چشم انداز درآمد خود را با فروش قوی بخش سرگرمی و افزایش شگفت انگیز فروش بازیهای ویدیویی چینی Black Myth: Wukong به بخش پلی استیشن خود افزایش داد. این شرکت مستقر در توکیو گفت که اکنون انتظار دارد درآمد خالص ۱۲.۷۱ تریلیون ین (۸۳.۲ میلیارد دلار) در سال منتهی به مارس برسد که اندکی بیشتر از پیش بینی قبلی خود است. با این حال، شرکت به چشمانداز سود عملیاتی خود پایبند بود و به کاهش تقاضای حسگر تصویر در آمریکای شمالی اشاره کرد. این شرکت خبر از فروش قابل توجه کنسول پلی استیشن ۵ هم داد.
سونی که محتوای سرگرمی تولید میکند اما اجزای گوشیهای هوشمند را برای شرکتهایی مانند اپل و شیائومی نیز به تولید میرساند، ۷۳ درصد افزایش بیش از حد انتظار در سود عملیاتی طی سه ماهه منتهی به سپتامبر را گزارش داد. درآمد روز جمعه، قدرت چند عنوان موفق را در تحت تاثیر قرار دادن بخش تجاری پلی استیشن سونی، که اکنون چهار سال از آخرین نسل سخت افزار میگذرد، برجسته کرد.
فروش بازیهای خارجی و همچنین عناوین داخلی مانند Astro Bot باعث افزایش درآمد شد، همراه با حاشیههای بهتر در فروش سخت افزار. این با وجود شکستهایی مانند بازی خدمات زنده با بودجه کلان Concord بود. این شرکت ۳.۸ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ را در سه ماهه فروخت که باعث تجدید نظر ۱۱ درصدی در پیش بینی سود بخش خدمات شبکه و بازی خود شد. ماساهیرو واکاسوگی از بلومبرگ اینتلیجنس گفت:
«بخش بازی کاهش تقاضای حسگرهای تصویر در آمریکای شمالی را جبران میکند، در حالی که فضایی برای رشد در تجارت موسیقی وجود دارد.”
پلی استیشن ۵ و فروش بزرگ آن
گروه سرگرمی این هفته پلی استیشن ۵ پرو را عرضه کرد، کنسولی با قیمت و کارایی بالا از کنسول بازی پرچمدار این شرکت با هدف جلوگیری از فرار پلتفرمهای رقیب در فصل خرید آخر سال. سال آینده، سونی منتظر عناوین پرفروشی مانند Monster Hunter Wilds شرکت Capcom و Grand Theft Auto VI شرکت Rockstar Games است.
سونی بهعنوان یکی از بزرگترین کمپانیهای موسیقی جهان، از محبوبیت سرویسهای استریم مانند Spotify نیز بهره میبرد. سهام Spotify Technology SA در ایالات متحده طی سال جاری به دلیل خوش بینی برای رشد پایدار بیش از دو برابر شده است. گروه موسیقی سونی برخی از بازیهای گوشیهای هوشمند و انتشارات انیمههای خود را نیز در خود جای داده که هر دو در خارج از ژاپن محبوبیت زیادی پیدا کردهاند.
به گفته مدیران، کسب و کار سینمای این شرکت هنوز به طور کامل پس از اعتصابات هالیوود توسط بازیگران و نویسندگان در سال گذشته بهبود نیافته است، در حالی که کاهش درآمد تبلیغات در هند نیز بر این تجارت تاثیر می گذارد. به هر حال فروش ۶۵ میلیون واحد کنسول پلی استیشن ۵ میتواند نشان از موفقیت این برند در بخش سرگرمی یا همان کنسول باشد.
مشخص نیست این موفقیت ادامه دارد یا خیر.
مواردی که میتوانید مطالعه کنید:
- ۱۰ حقیقت جالب جهان بازی
- نگاهی به خدمات سریع و پرشتاب بلوبانک
- معرفی ۵ پیام رسان برتر برای برقراری تماس صوتی و تصویری
- ورود دو مرحله ای به اینستاگرام و آموزش ورود بدون داشتن Security code