موبایلستان

مقایسه گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و اپل: کدام بهتر است؟

هر ساله شاهد مقایسه‌های متعددی میان جدیدترین گوشی سامسونگ و اپل هستیم و هدف نهایی تعیین بهترین گزینه خرید گوشی برای علاقمندان است. این مقایسه‌ها معمولا شامل طراحی ظاهری، کیفیت دوربین‌ها، عملکرد سخت‌افزاری و دیگر مشخصه‌های ارائه‌شده می‌شوند. اما در نهایت کدام بهتر است؟ در این مطلب و با موضوع مقایسه گوشی‌ها پرچمدار سامسونگ و اپل می‌خواهیم نگاهی به تمامی اعضای پرچمدار هر دو خانواده و مقایسه آن‌ها داشته باشیم.

رقبای مستقیم هر شرکت گوشی کدام است؟

احتمالا تنها جایی که بتوانیم بدون مشکل رقبای مستقیم را انتخاب کنیم، انتخاب رقبای هم قیمت در مدل استاندارد و پایه و انتخاب رقبا در گران‌ترین قیمت ارائه‌ شده باشد. اولین دسته‌بندی شامل ارزان‌ترین پکیج پرچمداری است که اپل و سامسونگ ارائه داده‌اند و دسته‌بندی دوم نیز نماد بهترین گزینه‌‌ای ارائه‌شده از جانب آن‌ها است، هر چند امسال قیمت گوشی آیفون در نسخه پرو مکس ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از همتای سامسونگی خود است.

هدف ارائه مدل‌های میانی معمولا دسترسی کاربران به گزینه‌های متنوع‌تر دو مورد اشاره شده است و با توجه به سیاست‌های متفاوت هر دو شرکت در این زمینه، رقابت مستقیمی با یکدیگر ندارند.

گلگسی S24 یا آیفون ۱۶، کدام بهتر است؟

در مدل‌های پایه سیاست هر کمپانی تعیین کننده نقاط قوت و ضعف یک گوشی است. به‌عنوان مثال اپل سالیان سال است که به استفاده از صفحه‌نمایش ۶۰ هرتز در مدل‌های پایه ادامه می‌دهد، اما رقیب سامسونگی آن از پنل‌های بروز ۱۲۰ هرتز با نرخ‌فریم متغیر استفاده می‌کند. با این‌که پنل هر دو OLED است اما استفاده سامسونگ از پنل‌های جدید LTPO و روشنایی ۲۶۰۰ نیت آن در مقابل ۲۰۰۰ نیت رقیب، گلگسی S24 را در این مقایسه پیش می‌اندازد.

این مسئله در کنار استفاده از بهترین تراشه‌های ممکن در هر دو محصول، گلگسی S24 را به گزینه‌ی بهتری به‌خصوص برای انجام بازی‌های موبایلی تبدیل می‌کند و بر کسی پوشیده نیست که پنل ۶۰ هرتز حتی در مدل‌های میان‌رده شیائومی هم به‌ندرت استفاده می‌شود و تجربه‌ی منفی در کاربری‌های همانند گیمینگ دارد.

در مسئله دوربین، گلگسی اس ۲۴ از یک ترکیب سه گانه لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در کنار لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و همچنین لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی سه برابری بهره می‌برد. در نقطه مقابل شاهد ترکیب دوگانه‌ی لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض در آیفون ۱۶ هستیم و خبری از لنز تله‌فوتو نیست.

هر دو گوشی کیفیت مناسبی در عکس‌برداری دارند بااین‌حال به‌دلیل وجود لنز تله‌فوتو در گلگسی S24، در سناریو‌هایی که همراه با زوم‌کردن همراه هستند، لنز تله‌فوتوی سامسونگ با قابلیت زوم اپتیکال سه برابری دست برتر را در این رقابت دارد و می‌‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیت‌تری را ضبط کند. از طرفی در سناریو‌‌های مرتبط با لنز اصلی شاهد رقابت نزدیکی بین این دو هستیم و انتخاب یکی از این دو به سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

آیفون ۱۶ با پشتیبانی از سرعت شارژ سیمی ۴۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۲۵ واتی در صورت استفاده از مگ‌سیف، درست بالاتر را به‌نسبت سرعت شارژ سیمی ۲۵ واتی و ۱۵ واتی بی‌سیم گلگسی اس ۲۴ دارد.

آخرین نکته در رابطه با ظاهر و طراحی هر دو گوشی است که این مسئله همانند رابط کاربری هر دو یک مورد کاملا سلیقه‌ای است. درکنار این موارد اضافه‌شدن دکمه‌ی کمرا کنترل شاید دلیل مضاعف برای علاقمندی عده‌ای به محصولات اپل باشد.

در یک نتیجه‌گیری کلی و در حالتی که تمایل شما به استفاده از اکوسیستم سامسونگ و اپل یکسان باشد، گلگسی‌ اس ۲۴ سامسونگ در سناریوهای متعددی بهتر از آیفون ۱۶ عمل می‌کند. با تمامی این‌ها لذت استفاده از اکوسیستم اپل و سازگاری کامل محصولات آن با یکدیگر، یکی از بزرگ‌ترین دلایل علاقمندی طرفداران این محصولات است.

مقایسه گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و اپل

گلگسی S24 الترا یا آیفون ۱۶ پرو مکس، کدام بهتر است؟

رقابت بهترین‌های بازار همیشه جذاب است. با این‌که الگوی طراحی هر دو متفاوت است اما ابعاد و وزن نهایی آن‌ها بسیار نزدیک یه یکدیگر است. هر دو از پنل‌های LTPO OLED شخصی‌سازی شده‌ای استفاده می‌کنند و صرفا گلگسی اس ۲۴ الترا به‌دلیل استفاده از وضوح‌تصویر ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ در مقابل ۱۳۲۰ در ۲۸۶۸ پیکسلی آیفون ۱۶ پرو مکس، توانسته تراکم پیکسلی بالاتری داشته باشد. همچنین بیشترین میزان روشنایی ۲۶۰۰ نیتی سامسونگ نیز مقداری از میزان روشنایی ۲۰۰۰ نیتی آیفون بیشتر است و در مقابل پنل آیفون از استاندارد Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

امسال سامسونگ وعده‌ی دریافت ۷ بروزرسانی اندروید را برای پرچمدار خود داده است که در مقابل ۵ الی ۶ بروزرسانی اپل برای پرچمداران خود دست بالاتری دارد. هر دو پرچمدار از برترین تراشه‌های دردسترس استفاده می‌کنند و هیچ کمبودی بابت اجرای وظایف محوله نخواهند داشت.

عمده‌ترین تفاوت در پیکربندی دوربین است؛ جایی که سامسونگ از یک پیکره‌بندی چهار لنزی در مقابل پیکره‌بندی سه‌گانه آیفون استفاده می‌کند. هر دو مدل از لنز‌های پریسکوپی تله‌فوتو با بزرگنمایی ۵ برابری در کنار یک لنز التراواید بهره می‌برند. یک لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی وظیفه‌ی تصویربرداری دوربین اصلی سامسونگ را برعهده دارد و برای آیفون شاهد یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی هستیم. تفاوت دیگر وجود لنز اضافی ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با بزرگنمایی ۳ برابری است که روی محصول سامسونگ قرار دارد.

عملکرد هر دو زمینه عکس‌برداری نزدیک یکدیگر است و ممکن است سلیقه شما یکی را بر دیگری ترجیح دهد. در زمینه‌ی فیلم‌برداری هم امسال شاهد اضافه‌شدن تصویربرداری ۴K و ۱۲۰ فریم به دوربین‌های آیفون هستیم و برکسی پوشیده نیست که کیفیت فیلم‌برداری آیفون طرفداران بیشتری دارد.

در نهایت هر دو پرچمدار از سرعت شارژ یکسان ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و می‌‌توانیم این‌گونه نتیجه‌گیری کنیم که در اکثر موارد زبان طراحی و اکوسیستم هرکدام از دو شرکت احتمالا ملاک اصلی در انتخاب یکی از این دو پرچمدار خواهد بود.

آیا مدل های پرو و پلاس ارزش خرید دارد؟

در یک نگاه ساده، آیفون ۱۶ پلاس اپل صرفا یک مدل بزرگ‌تر نسخه پایه و مدل پرو نیز مدل کوچک‌تر آیفون ۱۶ پرو مکس است. به‌جز اندازه صفحه‌نمایش و طبیعتا ظرفیت باتری، عملا تفاوتی بین مدل‌های پایه و پلاس و مدل‌‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۶ نیست. ازاین‌رو علاقمندی هر کسی به ابعاد و حتی قیمت آن‌ها می‌‌تواند ملاک انتخاب باشد.

از طرفی گلگسی S24 پلاس ترکیبی از ویژگی‌های مدل پایه و مدل الترا است. پیکربندی دوربین تفاوتی با مدل پایه ندارد اما در مقابل تراکم پیکسلی صفحه‌‌نمایش بزرگ‌تر آن حتی کمی هم از مدل الترا بیشتر است. همانند مدل پایه از وای‌فای نسخه ۶e در مقابل نسخه ۷ مدل الترا بهره می‌برد و سرعت شارژ ۴۵ واتی برابر با مدل الترا در مقابل ۲۵ واتی مدل پایه را دارد. ازاین‌رو بسته به کارکردی که برای شما اهمیت دارد، گلگسی اس ۲۴ پلاس می‌تواند ارزش خرید داشته باشد.

خرید به کمک زومیت

بروزرسانی روزانه بخش محصولات زومیت قیمت گوشی سامسونگ و محصولات جدید آن، فضای فعال و تعاملی آن، مکان ایده‌آلی برای تصمیم‌گیری در رابطه با انتخاب گوشی‌ها هوشمند و مقایسه آن‌ها با یکدیگر است. به‌راحتی چند کلیک چندین گوشی را با هم مقایسه کرده، نظر کاربران در رابطه با آن‌ها مطالعه کنید و سوالات باقیمانده خود را از کارشناسان بپرسید.

درنهایت ارزان‌ترین فروشنده مورد اعتماد زومیت را از بخش «قیمت و فروشندگان» صفحه اختصاصی هر محصول انتخاب کنید و خرید خود را به آسان‌ترین شکل ممکن به سرانجام برسانید.

خروج از نسخه موبایل