نماد سایت موبایلستان

مک بوک M4 اپل ماه بعد رونمایی می شوند

مک بوک های جدید اپل ماه بعد رونمایی می شوند

پس از رونمایی از آیفون ۱۶، اپل تمرکز خود را به خط تولید مک معطوف کرده است و شایعه شده است که رویدادی برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شد. در حالی که رویداد سپتامبر به شدت بر اکوسیستم رو به رشد شرکت و پیشرفت‌های هوش مصنوعی با «هوش اپل» تأکید داشت، اعلامیه‌های مک و آی‌پد به‌طور آشکاری غایب بودند. مارک گورمن، کارشناس داخلی صنعت، فاش می‌کند که رویداد اکتبر حول محور معرفی مک بوک M4 خواهد بود و نویدبخش یک جهش عملکرد نسبت به نسل فعلی M3 است. انتظار می رود این ترکیب شامل موارد زیر باشد:

گورمن می‌گوید: «به من گفته می‌شود که اکثر این مک‌ها از قبل از کارخانه ارسال می‌شوند و هم‌اکنون آماده عرضه هستند.»

گورمن همچنین فاش می‌کند که اپل به احتمال زیاد منتظر است تا همه مک‌های جدید به طور همزمان آماده عرضه شوند. مدل‌های مک‌بوک ایر M4 (J713 و J715) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ انتظار می‌رود و مک استودیو جدید (J575) تا اواسط سال وارد بازار می‌شود. مک پرو (J704) تا قبل از پایان سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

عدم وجود M4 MacBook Air در آینده نزدیک ممکن است برخی را ناامید کند، زیرا طراحی بدون فن آن همچنان یک انتخاب محبوب برای کاربران است. تغییر اپل به سمت تراشه‌های سیلیکونی خود به‌طور قابل‌توجهی باعث بهبود ارائه‌های کامپیوتری آن شد. کامپیوترهای اپل زمانی که به دلیل ارائه مشخصات فوق‌العاده با قیمت‌های عالی مورد تمسخر قرار می‌گرفتند، به رقبای سرسختی در بازار تبدیل شده‌اند. تمرکز روی هوش مصنوعی در این دسکتاپ های جدید نشان دهنده تعهد اپل به پیشرفت در این زمینه است.

مک بوک M4 اپل در راهند

در دیگر خبرها اپل ساعت هوشمند اپل واچ سری ۱۰ را با ظاهری بازطراحی شده، نمایشگر بزرگ‌تر و چندین ویژگی جدید سلامتی و تناسب اندام معرفی کرده است. سری ۱۰ تقریباً ۱۰ درصد باریک‌تر از مدل‌های قبلی است و در عین حال عمر باتری ۱۸ ساعته خود را حفظ می‌کند. این امر با طراحی جدیدی که آنتن را در بدنه ساعت ادغام می‌کند امکان‌پذیر شده است. این در قابی آلومینیومی و تیتانیوم، با چندین رنگ، از جمله آلومینیوم سیاه و تیتانیوم صیقلی عرضه می‌شود.

سری ۱۰ دارای بزرگ‌ترین نمایشگر در هر ساعت اپل است و تا ۳۰ درصد مساحت صفحه نمایش بیشتری دارد. فناوری OLED با زاویه دید عریض باعث می‌شود وقتی از زاویه به آن نگاه کنید، ۴۰ درصد روشن‌تر می‌شود و نرخ نوسازی سریع‌تر اجازه می‌دهد دست دوم به طور مداوم در برخی از واچ فیس‌های در حال حرکت باشد.

به لطف طراحی به‌روز شده عقب، اپل واچ سری ۱۰ قابلیت شارژ سریع‌تری دارد. تنها با ۱۵ دقیقه شارژ تا ۸ ساعت استفاده می‌شود و ۳۰ دقیقه آن را تا ۸۰ درصد شارژ می‌کند. علاوه بر ردیابی خواب، سری ۱۰ اکنون می‌تواند علائم آپنه خواب را با تشخیص حرکات مچ دست مرتبط با وقفه‌های تنفسی کنترل کند. این ویژگی احتمالاً بزودی تأییدیه نظارتی را دریافت خواهد کرد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

خروج از نسخه موبایل