نماد سایت موبایلستان

نام پردازنده بعدی کوالکام اسنپدراگون ۸ الیت است

نام پردازنده بعدی کوالکام اسنپدراگون 8 الیت است

ما در نزدیکی رونمایی رسمی جانشین اسنپدراگون ۸ نسل ۳ هستیم. این چیپست خاص، که گفته می‌شود اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد بود، تقریباً تمام دستگاه‌های پرچمدار اندروید را تامین می‌کند. چه سری جدید شیائومی ۱۵ باشد و چه Realme GT 7 Pro، این دستگاه‌ها از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره خواهند برد. با این حال، در یک رویداد جالب، شایعه‌ای جدید ادعا می‌کند که کوالکام به طور ناگهانی تصمیم گرفته است نام چیپست پرچمدار آینده خود را به اسنپدراگون ۸ الیت تغییر دهد.

Digital Chat Station در Weibo تصویری از یک دستگاه با پوستر Snapdragon Elite Gaming بر روی صفحه نمایش منتشر کرده است. او همچنین متنی را به این پست اضافه می‌کند که «Snapdragon Elite» را نشان می‌دهد. در حالی که او به صراحت اشاره نکرده این نام جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد بود، اما شایعات زیادی در مورد تغییر نام منتشر شده است.

جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ که قرار بود به اسنپدراگون ۹۸۹ تبدیل شود نیز توسط کوالکام به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ تغییر نام داد. سپس شاهد اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و نسل ۳ بودیم. اکنون نوبت به ۸ نسل ۴ رسیده است. اما به نظر می‌رسد کوالکام اکنون دوباره تصمیم گرفته نام چیپست‌های موبایل پرچمدار خود را تغییر دهد. اسنپدراگون ۸ نسل ۴ ممکن است اکنون به اسنپدراگون ۸ الیت تغییر نام دهد.

در حالی که هیچ اطلاعات مشخصی در مورد آن وجود ندارد، همه این شایعات و گزارش‌ها به آن اشاره دارند. ممکن است شاهد اسنپدراگون ۸ الیت سری شیائومی ۱۵ باشیم و نه اسنپدراگون ۸ نسل ۴. اما نگران نباشید، هیچ تغییری در هیچ یک از مشخصات سخت افزاری ایجاد نخواهد شد. این چیپست همان میراث سری پرچمداران اسنپدراگون را با نامی متفاوت خواهد داشت.

اسنپدراگون ۸ الیت کوالکام در راه است

در دیگر خبرها کوالکام به تازگی از معرفی پردازنده Snapdragon 4 Gen 2 یا همان (SM4450) خبر داد. با ویژگی‌های پیشرفته و عملکرد بهبودیافته، این جدیدترین محصول کوالکام قرار است بخش گوشی‌های هوشمند میان‌رده را قدرت بخشد. اسنپدراگون ۴ نسل ۲ (SM4450) بر اساس فرآیند پیشرفته ۴ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود که مصرف انرژی کارآمد و عملکرد چشمگیر را تضمین می‌کند. این فرآیند ساخت پیشرفته امکان افزایش تراکم ترانزیستور را فراهم کرده و در نتیجه بازده انرژی را بهبود می‌بخشد و قابلیت‌های کلی سیستم را افزایش می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته اسنپدراگون ۴ نسل ۲، پیکربندی قدرتمند CPU آن است. این چیپست ترکیبی از ۲ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز دارد. این CPU ارتقا یافته، تقویت قابل‌توجهی در قدرت پردازش ایجاد می‌کند، امکان چندوظیفگی یکپارچه، راه‌اندازی سریع‌تر برنامه‌ها و عملکرد کلی روان را رقم خواهد زد.

از نظر پردازش گرافیکی، پردازنده Snapdragon 4 Gen 2 دارای تراشه گرافیکی Adreno 613، بخشی از سری Adreno 4 است. این پردازنده گرافیکی با فرکانس  ۹۵۵ مگاهرتز، رندر بصری پیشرفته‌تری را ارائه می‌کند و تجربه بازی و چندرسانه‌ای همه‌جانبه‌تری را فراهم می‌سازد. پردازنده گرافیکی Adreno 613 نسبت به نسل قبلی خود یعنی Adreno 619 هم از نظر سرعت فرکانس و هم از نظر عملکرد کلی پیشرفت قابل توجهی دارد.

برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

خروج از نسخه موبایل