نماد سایت موبایلستان

وردپرس چیست و چطور با آن کار کنیم؟

وردپرس چیست و چطور با آن کار کنیم؟

تا به حال به این فکر افتاده اید که یک وب سایت راه اندازی کنید؟ اگر کمی در این خصوص تحقیق کنید یکی از بارزترین کلماتی که با آن برخورد خواهید کرد وردپرس است! در اینجا می خواهیم ضمن معرفی وردپرس، نحوه راه اندازی سایت با آن را نیز به شما آموزش دهیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس (به انگلیسی: WordPress) یک نرم افزار یا سایت ساز مبتنی بر وب است که برای راه اندازی سایت از آن استفاده می شود. وردپرس با زبان php نوشته شده و بصورت رایگان در اختیار عموم قرار دارد. برای کار با وردپرس نیازی به تسلط بر زبان php ندارید؛ البته اگر این مهارت را داشته باشید می توانید ابزارهای کاربردی برای آن بسازید که موجب توسعه آن شود. البته اگر با زبان php آشنایی نداشته باشید باز هم مهم نیست چون هزاران قالب و افزونه وجود دارند که هر چیزی که شما بخواهید را می توان با آن اجرا کرد. از انواع وب سایت های محتوا محور مانند سایت های خبری و آموزشی گرفته تا انواع فروشگاه اینترنتی و انواع سایت های شرکتی و خدماتی و …

معرفی سایت سازهای دیگر

سایت سازهای دیگری مانند جوملا، دروپال، مجنتو، پرستاشاپ و … نیز وجود دارند که می توانید از آنها برای راه اندازی سایت استفاده نمایید اما وردپرس واقعا یک چیز دیگر است! چون:

و موارد متعدد دیگر …!

خرید هاست و دامنه برای راه اندازی سایت

قبل از اقدام به راه اندازی سایت با وردپرس به دامنه و هاست نیاز داریم. دامنه به عنوان آدرس سایت که بازدیدکنندگان بتوانند به آن مراجعه کرده و محتوای سایت را مشاهده نمایند و هاست نیز به عنوان فضای مورد نیاز سایت برای بارگزاری اطلاعات و فایل ها. دامنه ها بصورت دامنه ملی ir و بین المللی com – net – org و … هستند که می توانید بر حسب تمایل، اقدام به ثبت نموده و آن را برای سایت خود استفاده نمایید. اما برای راه اندازی سایت با وردپرس باید از هاستی استفاده نمایید که از زبان php پشتیبانی نماید که هاست لینوکس یا سرویس های منصوب به آن برای این کار بهترین گزینه هستند. سرویس های هاست لینوکس در قالب سرویس های دیگری نیز ارائه می شوند که نام برخی از آنها به شرح زیر است:

که پیشنهاد می کنیم برای راه اندازی سایت با وردپرس از سرویس های هاست مخصوص وردپرس میزبان فا استفاده نمایید. چون علاوه بر کیفیت بسیار بالا و سازگاری کامل با وردپرس، دارای منابع بسیار بالایی بوده و می توانید بدون مشکل، هر نوع سایتی را بر روی آن اجرا نمایید. لازم به ذکر است با کد تخفیف HPE10 می توانید به میزان ۱۹ درصد از مبلغ صورتحساب پرداختی خود را کاهش دهید. اگر سرویس خود را بصورت سالانه سفارش دهید مشمول دامنه رایگان نیز خواهید شد که بر حسب سرویس، نوع دامنه متفاوت است.

آموزش راه اندازی سایت با وردپرس

پس از خرید هاست و دامنه، می توانید به کمک لینک زیر اقدام به آموزش رایگان وردپرس نمایید! اگر آموزش ها را بصورت کامل و با دقت دنبال کنید در عرض چند ماه تبدیل به یک متخصص و طراح سایت وردپرس خواهید شد! پس همین الان اقدام کنید و یک تخصص عالی را برای خود ایجاد نمایید.

خروج از نسخه موبایل