نماد سایت موبایلستان

پردازنده Exynos 1580 سامسونگ معرفی شد

پردازنده Exynos 1580 سامسونگ معرفی شد

سامسونگ بی سر و صدا جدیدترین پردازنده خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه با نام پردازنده Exynos 1580 معرفی کرده است که به عنوان جانشین Exynos 1480 شناخته می‌شود. این پردازنده داخلی توسط Samsung Semiconductor توسعه داده شده و بر روی یک فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده است.

چیپست هشت هسته‌ای با پشتیبانی از دوربین‌های حداکثر ۲۰۰ مگاپیکسلی، ویژگی‌های هوش مصنوعی (AI) و واحد پردازش عصبی (NPU) با NPU با توان محاسباتی ۱۴.۷ ترافلاپس ارائه می‌شود. سامسونگ ادعا می‌کند که می‌تواند تا ۳۷ درصد عملکرد گرافیک را بهبود بخشد. شایان ذکر است که سامسونگ گلکسی A56 5G یکی از گوشی‌های هوشمند ادعایی است که انتظار می‌رود از این چیپست استفاده کند.

مشخصات پردازنده Exynos 1580 سامسونگ

به گفته سامسونگ، چیپست Exynos 1580 با هسته‌های ارتقا یافته ARM v9 و معماری سه خوشه‌ای جدید عرضه می‌شود. این شامل یک هسته اصلی Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A520 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز می‌شود. اگزینوس ۱۵۸۰ از رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. این دستگاه دارای یک NPU بوده که تا ۱۴.۷ تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) و ظرفیت حافظه ارتقا یافته ۲ مگابایت را پشتیبانی می‌کند.

این چیپست با یک پردازنده گرافیکی سفارشی نسل سوم سامسونگ Xclipse 540 همراه می‌شود که ادعا شده حداکثر عملکرد را تا ۳۷ درصد بهبود می‌بخشد. پردازنده گرافیکی این چیپ در حال حاضر دارای دو پردازنده گروه کاری (WGP)، افزایش ظرفیت حافظه نهان GL2 به میزان دو برابر میزان پردازش واحد بافت است.

Exynos 1580 سامسونگ از رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. این تراشه دارای یک NPU است که حداکثر ۱۴.۷ تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) و ظرفیت حافظه ارتقا یافته ۲ مگابایت را ارائه می‌دهد. در بخش دوربین، چیپست جدید سامسونگ از دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. ادعا می‌شود که عملکرد بهبود یافته کاهش نویز زمانی (TNR) را به لطف ویژگی جدید اصلاح حرکت و مجموع بزرگی از تفاوت‌های مطلق (SAD) ارائه می‌کند. سامسونگ می‌گوید با این ارتقاء به کاربران این امکان را می‌دهد تا در شرایط کم نور با نویز کمتری فیلم‌برداری کنند.

در دیگر خبرها سامسونگ در حال آماده شدن برای گسترش خط تولید محصولات تاشو با یک گوشی هوشمند تاشو سه لایه جدید است که احتمالاً در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. با این حال، تصمیم نهایی بر عهده بخش Mobile eXperience سامسونگ به رهبری TM Roh است.

در حال حاضر، میت XT هواوی تنها گوشی تاشو سه لایه موجود در بازار بوده که محدود به چین برنامه‌ریزی شد. اگر سامسونگ این مدل را در سطح جهانی عرضه کند، می‌تواند اولین مدل گوشی تاشو سه لایه موجود در سراسر جهان باشد. فرم فاکتور جدید از یک صفحه نمایش در سایز تبلت به یک تلفن جمع و جور تبدیل می‌شود و کاربرد همه کاره را برای سناریوهای مختلف فراهم می‌کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

خروج از نسخه موبایل