موبایلستان

پردازنده Tensor G4 چندان قدرتمند نیست

بنچمارک اولیه عملکرد پردازنده Tensor G4 گوگل که در سری جدید پیکسل ۹ استفاده می‌شود، نگرانی‌هایی را در مورد قدرت پردازش خام آن در مقایسه با رقبا ایجاد می‌کند.

ساهیل کارول، یوتیوب‌بر فناوری اخیراً امتیازات بنچمارک پیکسل ۹ خرده‌فروشی را به اشتراک گذاشته است. نتایج او نشان می‌دهد که شکاف عملکرد قابل توجهی بین Tensor G4 و رقیب اصلی آن، کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 وجود دارد. در AnTuTu v10، پیکسل ۹ تنها ۹۲۷۹۴۵ امتیاز کسب کرد. این امتیاز بسیار کمتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است که معمولاً از ۲ میلیون امتیاز فراتر می‌رود. این بدان معناست که عملکرد Tensor G4 در قدرت پردازش خام بیش از ۵۰ درصد کمتر است.

این روند در Geekbench 6 ادامه دارد، جایی که تنسور G4 پیکسل ۹ امتیاز ۱۵۵۶ را در تست‌های تک هسته‌ای و ۳۷۰۶ را در تست‌های چند هسته‌ای کسب کرد. در مقابل، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در این تست‌ها میانگین ۲۲۲۶ و ۶۹۱۷ را به دست می‌آورد. این نتایج نشان داده که G4 ممکن است برای مطابقت با عملکرد خام CPU و GPU چیپ Snapdragon 8 Gen 3 مشکل داشته باشد.

Karoul همچنین یک اسکرین شات از تست استرس CPU را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد، پس از ۱۵ دقیقه، Tensor G4 به ۵۹درصد از حداکثر عملکرد خود کاهش یافته است. در نتیجه، پیکسل ۹ ممکن است در انجام کارهای سخت یا طولانی‌مدت مشکل داشته باشد. گوگل به طور رسمی مشخصات G4 را فاش نکرده است. با این حال، نتایج Geekbench نشان می‌دهد که ممکن است یک هسته با کارایی بالا در ۳.۱ گیگاهرتز، سه هسته در ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته با کارایی ۱.۹۵ گیگاهرتز عمل کند.

پردازنده Tensor G4 تعریفی در عملکرد ندارد

پردازنده Tensor G4 چندان قدرتمند نیست

در حالی که این بنچمارک‌ها اولیه ممکن است نگرانی‌هایی را در مورد قدرت خام یا عملکرد پایدار پردازنده ایجاد کند، مهم است که به یاد داشته باشید قدرت پردازش خام تمام داستان نیست. بلکه گوگل بر تمرکز G4 بر هوش مصنوعی و قابلیت‌های یادگیری ماشینی تاکید دارد. با این حال، برای کاربرانی که عملکرد خام را در اولویت قرار می‌دهند، این نتایج اولیه نشان می‌دهد که پیکسل ۹ ممکن است در مقایسه با رقبایی که از جدیدترین تراشه‌ها مانند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کنند کوتاه بیاید. Tensor G4 بر تجربه کاربری کلی پیکسل ۹ تأثیر می‌گذارد.

در دیگر خبرها گوگل در کنار عرضه سری پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو فولد و ایرفون TWS، از نسل سوم ساعت هوشمند خود نیز رونمایی کرد. پیکسل واچ ۳ به‌عنوان جانشین Pixel Watch 2 سال گذشته وارد بازار شد. آخرین پیشنهاد تا حد زیادی نسبت به نسل قبلی خود با برخی ارتقاء تدریجی بدون تغییر باقی مانده است. همانطور که به طور گسترده شایعه شده بود، Pixel Watch 3 در یک گزینه سایز جدید برای کسانی که مچ بزرگ‌تری دارند عرضه می‌شود.

گوگل Pixel Watch 3 همان طراحی قبلی خود را حفظ کرده، یعنی صفحه مدور با تاج چرخشی در سمت راست. با این حال، اکنون در سایزهای صفحه ۴۱ و ۴۵ میلیمتری عرضه می‌شود. این آن را برای افرادی با سایزهای مختلف مچ و کسانی که به دلیل مدل کوچک‌تر ۴۱ میلیمتری مجبور به خرید زودتر از موعد شده بودند، گزینه‌ای همه کاره است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

خروج از نسخه موبایل