نماد سایت موبایلستان

اپل به دنبال عینکی مشابه متا Ray-Ban است

اپل به دنبال عینکی مشابه متا Ray-Ban است

اوایل سال جاری شنیدیم که اپل تلاش‌های خود را برای ساخت عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده (AR) تجدید می‌کند، اگرچه به نظر می‌رسد این عینک‌ها تنها تا سال ۲۰۲۷ آماده می‌شوند. اکنون، یک منبع قابل اعتماد گزارش داده است که این شرکت در حال بررسی عینک‌های هوشمند کمتر جاه طلبانه است. مارک گورمن، روزنامه‌نگار بلومبرگ، در خبرنامه Power On خود گزارش داد که اپل در فکر توسعه عینک‌های هوشمند غیر AR مشابه متا Ray-Ban است.

گورمن افزود: “این دسته در سه ماهه اخیر برای شرکت متا پلتفرم بسیار خوب عمل کرده است، بنابراین اپل ممکن است تلاش کند به این حزب بپیوندد.”

چندین شرکت در حال حاضر عینک‌های هوشمند ارائه می‌دهند، اما عینک‌های ۲۹۹ دلاری Ray-Ban بی‌شک برجسته‌ترین محصول هستند. این عینک دارای یک دوربین (برای عکس‌ها، فیلم‌ها و پخش زنده)، بلندگوهای داخلی، عملکرد چت بات هوش مصنوعی، پخش موسیقی و امکان برقراری تماس است. با این حال، محصول متا هیچ گونه قابلیت AR، مانند ردیابی سر یا نمایشگر یکپارچه را ارائه نمی‌دهد.

با این حال، انداختن سنسورهای ردیابی سر، نمایشگر یکپارچه و سایر ویژگی‌های واقعیت افزوده می‌تواند منجر به هزینه مواد ارزان‌تر و یک جفت عینک هوشمند پیچیده‌تر شود. بنابراین ما پیش بینی می‌کنیم که اپل می‌تواند عینک‌های هوشمند غیر AR را بسیار سریع‌تر از مشخصات مجهز به واقعیت افزوده و با قیمت ارزان‌تری وارد بازار کند. علاوه بر این، عینک‌های هوشمند غیر AR احتمالاً حجم کمتری دارند و عمر باتری بهتری نسبت به عینک‌های مجهز به واقعیت افزوده دارند.

متا Ray-Ban و علاقه اپل به ساخت آن

در هر صورت، به نظر می‌رسد بخش در حال گرم شدن است. مدیرعامل کوالکام در اوایل این هفته تایید کرد که پروژه XR آینده سامسونگ در واقع یک جفت عینک هوشمند است. انتظار می‌رود که محصول سامسونگ از نرم‌افزار Google پشتیبانی کند، بنابراین منطقی است که OEM‌های بیشتری عینک‌های هوشمند مبتنی بر این پلتفرم را ارائه دهند.

در دیگر خبرها طبق گزارش‌های اخیر، اپل در حال کار بر روی یک نسخه تاشو از کامپیوتر مک بوک خود است که انتظار می‌رود در آینده به عنوان یک نسخه تکامل یافته‌تر از لپ تاپ این شرکت عرضه شود. به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر بین المللی TF Securities، این شرکت کوپرتینویی می‌تواند عرضه مک بوک تاشو خود را بیش از یک سال به تعویق بیندازد تا چالش‌های فنی در اجزای دستگاه وجود داشته باشد.

همچنین گفته شد که این شرکت در حال کار بر روی یک مدل آیپد تاشو برای سال ۲۰۲۵ است، اما تحلیلگر می‌گوید در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد این دستگاه وجود ندارد. کو در پست X (که قبلاً توییتر نامیده می شد) می‌گوید که آخرین نظرسنجی بازار او نشان می‌دهد که اپل طراحی صفحه نمایش ۲۰.۲۵ اینچی را برای مک بوک تاشو که شایعه شده بود لغو کرده است و افزود که این شرکت در مقابل دستگاه را با صفحه نمایش ۱۸.۸ اینچی عرضه خواهد کرد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

خروج از نسخه موبایل