ساعت هوشمند اپل هر چه قدر که از لحاظ طراحی و کارایی در سطح بالایی قرار گرفته باشد، اما هنوز نتوانسته است از لحاظ غنای نرم افزاری کاربران خود را راضی کند و در بحث بازیها این نیاز حتی به میزان شدیدتری وجود دارد. بازی Cosmos Rings یکی از آن عناوینی است که میتواند در این زمینه حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.
این بازی توسط استودیوی نام آشنای اسکوئر انیکس (Square Enix) ساخته شده است. اکثر گیمرهای جهان این کمپانی بازیسازی را پیش از این بازی سری بازیهای افسانهای فاینال فانتزی شناختهاند و حالا عنوان جدیدی از سوی توسعه دهندگان همان سری جادویی قرار است برای دارندگان ساعت هوشمند اپل عرضه شود و کمی از لحاظ کمیت به غنای بازیهای باکیفیت ساخته شده برای این گجت پوشیدنی محبوب کمک کند.
البته بازی Cosmos Rings نمیتواند ادعای اولین بازی نقش آفرینی یا همان RPG بر روی اپل واچ را داشته باشد زیرا این عنوان پیش از این به بازی Runeblade اختصاص یافته است، اما مطمئنا با توجه به سابقه درخشان این کمپانی، ساختهی جدید اسکوئر انیکس میتواند از لحاظ کیفیت و عمق گیم پلی، سطح تجربهی کاربران اپل واچ را چندین مرحله ارتقا دهد؛ این موضوع البته در صورتی محقق میشود که سازندگان بازی «حلقههای کیهانی» برای اپل واچ هم همانقدر که بر روی ساخت سری فاینال فانتزی هنرنمایی کردهاند، وقت بگذارند و تنها به ارائهی یک بازی معمولی اکتفا نکنند.
چندی پیش توسعه دهندگان اسکوئر انیکس یک وبسایت اختصاصی برای نمایش تیزرهای تبلیغاتی بازی Cosmos Rings را تاسیس کردند اما اگر به این وبسایت مراجعه کنید، به غیر از یک اسکرین شات و تعدادی جملهی نهچندان مفید، چیز دیگری از اطلاعات گیم پلی این بازی نصیبتان نمیشود. در واقع هنوز مشخص نیست که آیا حلقههای کیهانی قرار است یک تجربهی سطح پایین و یک مینی گیم جانبی از داستان عناوین افسانهای این کمپانی یعنی فاینال فانتزی و دراگون کوئست باشد و یا تنها قرار است با یک بازی نقش آفرینی سطح پایین با بهرهگیری از امکانات اپل واچ طرف باشیم.
احتمال وقوع حالت دوم بسیار بالاتر است زیرا چه از لحاظ قدرت فنی ساعت هوشمند اپل و چه از نظر امکانات فیزیکی نظیر اندازهی نمایشگر و شیوهی کنترل کاراکتر و منوها، توسعه دهندگان این امکان را در اختیار نخواهند داشت که یک گیم پلی غنی از فعالیتهای مختلف و اکشنی جذاب را تولید کنند و تنها میتوانیم به ارائهی یک داستان جذاب و گیرا امیدوار باشیم. البته بهتازگی یک وبسایت ژاپنی که در زمینهی صنعت گیم فعالیت میکند، اسکرین شاتهای جدیدی را از محیط بازی Cosmos Rings منتشر کرده است که در این تصاویر که شما عزیزان آنها را در بالا و در زیر مشاهده میکنید، مشخص شده که قرار نیست با یک بازی سادهی نهچندان جذاب طرف باشیم و خلاقیتهایی برای هرچه بهتر شدن روند گیم پلی از سوی تولیدکنندگان آن اعمال شده است.
گویا قرار است از سنسورهای اپل واچ نظیر شمارندهی تعداد قدمهای کاربر و امکانات مکانیابی استفاده شود تا کاراکتر داخل بازی نیز با توجه به تحرکات کاربر حرکت کند و بهطور مثال بعد از طی شدن یک مسیر خاص توسط کاربر در دنیای واقعی، کاراکتر داخل بازی نیز به سرزمین جدیدی برسد و یا بهطور مثال لازم باشد که کاربر برای نابودی برخی از دشمنان، در دنیای واقعی تحرکاتی را انجام دهد؛ مطمئنا این امکان در کنار قابلیت ارتقای سلاحها و ویژگیهای مختلف شخصیت اصلی بازی، یک داستان جذاب و پرپیچ و خم، یک گیم پلی اکشن و خلاقانه برای مبارزهی پویا با دشمنان و باس فایتهای نهایی و یک گرافیک جذاب و متنوع میتواند بازی حلقههای کهکشانی را به یکی از جذابترین تجربههای گیمینگ بر روی اپل واچ تبدیل کند.
مطمئنا از تماشای این تصاویر نیز اینگونه برداشت میشود و با توجه به این که توسعه دهندگان اسکوئر انیکس قبل از این سابقهی توسعهی بازیهای نقش آفرینی مشابه برای پلتفرم موبایل نظیر Chaos Rings را هم در کارنامهی خود داشتهاند، به نظر میرسد که شباهتهایی و الهامهایی از آن عنوان موفق را در بازی Cosmos Rings نیز شاهد خواهیم بود.