موبایلستان

بررسی تخصصی گوشی LG G3


 
معــــــرفی :
مثل همیشه دیر ، ولی همچنان قدرتمند .
در صنعت ، زمانبندی نسبت به کیفیت اهمیت بیشتری دارد. شرکت LG پیشبینی می کرد ، با ورود گوشی G3 ، دو ماه زود تر از سایر رقبا و تا نیمه دوم سال ۲۰۱۴ ، شاخص سهام خود را بالا ببرد ، اما تاخیر در عرضه عمومی این پرچم دار جدید ، شرکت LG را در خطر جدی از دست دادن آخرین مشتریانش ، در رقابت با Samsung Galaxy S5 و Sony Xperia Z2 قرار داده است.
البته شاید احساس ما نسبت به LG درست نباشد و زمان اضافه ، به مهندسان LG این امکان را داده است تا فرصت بیشتری برای طراحی سخت افزاری گوشی جدیدشان داشته باشند و جزئیات نرم افزاری بیشتری را که در گوشی های هم رده با G3 به آن ها توجه نشده ، مورد بررسی قرار دهند.
با مجهز شدن گوشی G3 به سلاح QHD ، شرکت LG توانست گوی سبقت را از رقبا برباید و در صدر قرار گیرد ( طبق اعلام OPPO رتبه ی G3 در بین محصولات برتر هفتم بود ، اما در عین ناباوری توانست موفق به کسب رتبه نخست فروش ، در بین رقبای اصلی خود شود) . بنابر این موفقیتی بدست آمده ، تاخیر در عرضه عمومی این گوشی جدید موجه به نظر می رسد.
 


 
شــاخصه هـای کلیــدی :
◄ نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ ، تراکم ۵۲۳ پیکسل در هر اینچ و TrueHD-IPS LCD
◄ سیستم عامل Android 4.4.2 KitKat ، به همراه آخرین نسخه Optimus UI v
◄ چیپ ست Qualcomm Snapdragon 801 به همراه پردازنده ۴ هسته ای Krait 400 ، با فرکانس ۲٫۵GHz
◄ Adreno 330 GPU و RAM با ظرفیت ۲GB/3GB
◄ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص فاز / فوکوس اتوماتیک لیزری ، فلاش LED دوتایی Dual Tone ، فیلمبرداری ۲۱۶۰p و OIS
◄ دوربین ثانویه ۲٫۱ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p
◄ حافظه داخلی ۱۶GB/32GB و امکان اضافه کردن حافظه microSD
◄ قابلیت حذف نویز با استفاده از میکروفون دوم
◄ افزایش کیفیت صدا با استفاده از تکنولوژی Dolby mobile
◄ باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر با قابلیت تعویض توسط کاربر
◄ پوشش پشتی با قابلیت شارژ Wireless ( نیاز به شارژ مخصوص دارد)
◄ قسمت اختصاصی برای کنترل پنل پشت
◄ پورت IR و NFC

ضـعـف هـای اســاسـی :
◄ آسیب پذیر در برابر گرد و غبار و همچنین قرار گرفتن در مجاورت آب و رطوبت
◄ فاقد پورت microUSB 3.0

 
شرکت LG تمام ویژگی های لازم برای یک گوشی قدرتمند را در این محصول ، لحاظ کرده است و این گوشی هوشمند به عنوان یکی از قوی ترین تلفن های همراه روز معرفی گشسته است.
امکان ارتقای حافظه ی گوشی و همچنین دسترسی به باتری و قابل تعویض بودن آن ، تعادل و توازن را در طراحی این گوشی نشان می دهد. در مقایسه با رقبای اصلی G3 ، آسیب پذیر بودن در مقابل گرد و غبار و همچنین رطوبت و آب مهمترین نقطه ضعف این محصول به شمار می رود ، در حالیکه سونی و سامسونگ در طراحی محصولات جدید خود از ضد آب بودن و نفوذ ناپذیری در مقابل عوامل محیطی بهره برده اند.
اما مهمترین فاکتوری که در طراحی این گوشی هوشمند لحاظ شده است ، رفع ناهنجاری های موجود در صفحه ی نمایش ۵٫۵ اینچی آن است. این محصول همانند پرچمدار دوست داشتنی سابق این شرکت ، LG G2 ، از صفحه ی نمایش ۵٫۵ اینچی بهره می برد .
با مشاهده عملکرد شرکت LG در طراحی محصولات خود ، نوید پیشرفت و تداوم در تولید محصولاتی با صفحه نمایش بزرگ و بهینه سازی و یک دست سازی سری G Pro ، داده می شود.

 
 
در ادامه به بررسی ویژگی های سخت افزاری از LG G3 خواهیم پرداخت…
 
 

 

خروج از نسخه موبایل