نماد سایت موبایلستان

سری آیفون ۱۶ پرو دارای ارتقا دوربین هستند

سری آیفون 16 پرو دارای ارتقا دوربین هستند

انتظار داریم سری آیفون ۱۶ پرو که شامل دو مدل می‌شود، امسال چندین ویژگی دوربین جدید را معرفی کنند. اول، همه مدل‌های آیفون ۱۶ احتمالاً دارای یک دکمه سخت‌افزار دوربین اختصاصی خواهند بود که اپل در داخل از آن به عنوان «دکمه دوربین» یاد می‌کند.

اخیراً گزارش شده است که آیفون ۱۶ پرو دارای لنز دوربین پریسکوپ ۵x بوده که در حال حاضر منحصر به مدل‌های Pro Max است. اکنون، طبق یک گزارش جدید، آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس نه تنها سیستم دوربین یکسانی را به اشتراک می‌گذارند، بلکه می‌توانند برای اولین بار ویدیوهای ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. مدل‌های فعلی آیفون ۱۵ پرو به ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه محدود شده‌اند.

علاوه بر این، در صورت اتصال به حافظه خارجی، آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس قادر خواهند بود ProRes 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند. همچنین انتظار داریم که اپل ویژگی «QuickTake» را از ۱۰۸۰p به ۴K ارتقا دهد. ۹To5Mac شواهدی پیدا کرد مبنی بر اینکه آیفون ۱۶ پرو ممکن است از فیلمبرداری ۸k پشتیبانی کند.

یک تصویر ۸K تا ۳۵ مگاپیکسل کاهش می‌یابد و لنزهای عریض و فوق عریض در مدل‌های پرو امسال ۴۸ مگاپیکسل انتظار می‌رود که برای ضبط ویدیوهای ۸K کافی باشد. چیپست A18 Pro نیز به نظر می‌رسد برای ۸K آماده است. علی‌رغم اینکه آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس شرایط لازم را دارند، مشخص نیست که آیا اپل امسال فیلم‌برداری ۸K را ارائه خواهد کرد یا خیر.

سایر ویژگی‌های دوربینی که گمان می‌رود در مدل‌های امسال در دسترس باشند عبارتند از فرمت JPEG-XL برای عکس‌های با اتلاف و تلفات، امکان مکث و از سرگیری ضبط ویدیو در برنامه دوربین، حذف نویز باد، سبک‌های عکاسی جدید و حالت جدید برای عکس‌های فضایی.

سری آیفون ۱۶ پرو با دوربین بهتر

شایعه شده است که دکمه دوربین حساس به لمس است و بسته به نحوه فشار دادن یا لغزش آن می‌تواند اقدامات مختلفی را انجام دهد. با یک فشار ساده، برنامه دوربین یا یک برنامه شخص ثالث انتخاب شده توسط کاربر ارائه می‌شود. یک فشار ملایم فوکوس خودکار را در برنامه دوربین فعال می‌کند، در حالی که فشار سخت عکس می‌گیرد یا شروع به ضبط ویدیو می‌کند. کشیدن انگشت روی سطح، زوم یا نوردهی را تنظیم می‌کند.

انتظار داریم آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس با یک گزینه رنگی جدید “Desert Titanium” معرفی شوند. انتظار رفته آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس استاندارد نیز با رنگ‌های تازه معرفی شوند.

در دیگر خبرها اپل واچ SE (2022) با بدنه عقب کریستال پلاستیکی/یاقوت کبود و قاب آلومینیومی عرضه شد. اکنون شایعه شده که نسل بعدی یعنی اپل Watch SE 3 با بدنه پلاستیکی عرضه خواهد شد. بر اساس تاریخ‌های عرضه قبلی، انتظار می‌رود که این محصول در سپتامبر سال جاری به بازار عرضه شود. این خبر از یک گزارش بلومبرگ است که ادعا می‌کند نسل بعدی اپل واچ SE قصد دارد فریم فلزی را کنار بگذارد و به جای آن از یک قاب پلاستیکی استفاده کند.

اگر درست باشد، این اولین اپل واچ SE خواهد بود که با فریم پلاستیکی عرضه می‌شود. هدف از این اقدام کاهش هزینه‌ها به امید کاهش قیمت خرده‌فروشی به حدود ۲۰۰ دلار است. با این حال، استفاده از مواد جدید می‌تواند مزایای دیگری مانند ساخت آسان‌تر داشته باشد. در مقایسه با پلاستیک، رنگ‌آمیزی سطوح فلزی سخت‌تر است و تهیه رنگ‌های متنوع با مواد پلاستیکی آسان است. علاوه بر آن، کاهش قیمت می‌تواند محصول را برای طیف وسیع‌تری از کاربران مقرون به صرفه کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

خروج از نسخه موبایل