موبایلستان

گوشی IQOO 13 دارای سیستم حرارتی جدید است

در کنار ویوو، iQOO در حال آماده شدن برای عرضه پرچمدار ۲۰۲۴ خود، گوشی IQOO 13 است. برخلاف سری X200 با تراشه Dimensity 9400 که امسال در کار است، پرچمدار آیکیو دارای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام خواهد بود.

بر اساس افشای اطلاعات Weibo توسط Goblue V، در کنار چیپست گران‌تر، iQOO 13 ممکن است یک مادربرد تک لایه را نیز معرفی کند که توسط یک سیستم اتلاف حرارت بازطراحی شده پشتیبانی می‌شود. در حالی که جزئیات در مورد سیستم خنک کننده کم است، به احتمال زیاد طراحی مجدد در آیکیو ۱۳ شامل یک صفحه خنک کننده VC بزرگتر برای دفع بهتر گرمای تولید شده توسط پردازنده است. این باید منجر به بهبود عملکرد پایدار در طول بارهای کاری سنگین شود.

در مورد Snapdragon 8 Gen 4، بلوک دیاگرام‌های فاش شده پشتیبانی از رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 را نشان می‌دهد. جالب اینجا است که دو نسخه از تراشه وجود خواهد داشت که با سرعت فرکانس CPU و اتصال سلولی متمایز می‌شوند، اما مشخص نیست که کدام نوع از گوشی IQOO 13 تغذیه می کند.

گوشی IQOO 13 در نزدیکی رونمایی

گوشی IQOO 13 دارای سیستم حرارتی جدید است

با توجه به افشای اطلاعات قبلی، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عملکرد قابل توجهی ۵۶ درصدی GPU را افزایش داده، در حالی که به دلیل گره پردازش ۳ نانومتری TSMC از مصرف انرژی بیشتری برخوردار است. شایعات همچنین به باتری بزرگ ۶۱۵۰ میلی آمپرساعتی برای iQOO 13 اشاره می‌کنند که ارتقای قابل توجهی نسبت به ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی iQOO 12 است. به لطف فناوری آند سیلیکون، این باتری جدید می‌تواند انرژی بادوام‌تر و عمر باتری کلی بهتری را ارائه کند.

در حالی که گنجاندن یک سیستم خنک کننده بازطراحی شده و ظرفیت باتری بیشتر امیدوارکننده است، اما این موارد هنوز گزارش هستند، بنابراین کاربران باید اطلاعات را شایعه بدانند. در قسمت جلو، این گوشی دارای یک پنل ۶.۷ اینچی ۲K امولد از BOE با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است. نسخه محلی این گوشی پیشتر در IMEI مشاهده شده و گزارش‌ها همچنین ادعا می‌کنند که این گوشی در ماه دسامبر سال جاری در هند عرضه خواهد شد.

در دیگر خبرها انتظار می‌رود که گوشی آیکیو ۱۳ بزودی رونمایی شود زیرا این گوشی بخشی از چندین افشاگری و شایعات اخیر بوده است. یک منبع آگاه ادعا کرده  که جانشین iQOO 12 ممکن است با تغییر طراحی قابل توجهی همراه باشد.

یک مشاور دیگر چندین مشخصات کلیدی گوشی مورد انتظار از جمله پردازنده، نمایشگر، دوربین، باتری و جزئیات شارژ را فاش کرده است. برخی از این جزئیات قبلاً اشاره شد. قابل ذکر بوده که iQOO 12 ابتدا در نوامبر ۲۰۲۳ در چین رونمایی شد و در دسامبر همان سال در هند عرضه شد. بر اساس یک پست Weibo توسط Panda is Bald، آیکیو ۱۳ می‌تواند با طراحی نوار نور عرضه شود.

انتظار می‌رود این طراحی شبیه به نسل اول گوشی‌های هوشمند iQOO باشد که در آن یک نوار نور عمودی در عمق حدود ۱ میلیمتری در پنل عقب شیشه‌ای تعبیه شده است. به نظر می‌رسد که این یک انحراف از طراحی فعلی iQOO 12 بوده که دارای ماژول دوربین عقب است. در همین حال، Yogesh Brar (@heyitsyogesh) اطلاعات کلیدی آیکیو ۱۳ را در یک پست X فاش کرد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

خروج از نسخه موبایل