بررسی‌ تخصصی

۹ گام مهم برای انتخاب بهترین سرور مجازی

بهترین سرور مجازی موجب بهبود عملکرد سایت می‌شود. اگر تحقیق و مقایسه کافی برای خرید بهترین وی پی اس انجام ندهید، علاوه‌بر تاثیر منفی که روی عملکرد سایت می‌گذارد، با هزینه‌های غیرمنتظره‌ای روبه‌رو خواهید شد. به همین دلیل انتخاب یک سرور مجازی باکیفیت اهمیت زیادی دارد.

برای انتخاب بهترین سرور مجازی خارجی یا ایرانی، نیاز است فاکتورهای اساسی را در نظر بگیرید. همچنین مهم است که چه کارایی از سرور انتظار دارید. برای مثال، به دنبال خرید بهترین سرور مجازی برای ترید هستید یا قصد راه‌اندازی یک سایت شرکتی را دارید. پس از خواندن این مطلب می‌توانید میزان کیفیت یک سرور مجازی را تشخیص داده و بهترین سرور مجازی را انتخاب کنید.

گام‌اول؛ تعیین میزان پهنای باند مورد نیاز

هنگام انتخاب بهترین سرور مجازی، نیاز است درک کاملی از میزان پهنای مورد نیاز برای سایت داشته باشید. درغیراین‌صورت، هنگام افزایش ترافیک، سایت عملکرد خوبی نخواهد داشت. همه ارائه‌دهندگان سرورهای مجازی، پهنای باند یکسان ارائه نمی‌دهند. علاوه‌بر این، مراقب فریب‌های تبلیغاتی برخی از ارائه‌دهندگان باشید که قول پهنای باند نامحدود می‌دهند؛ اما امکان تأمین آن را برای کاربر ندارند. مطمئن شوید سایت شما چه میزان پهنای باند لازم دارد. سپس براساس نیازتان به منابع، پلن مناسبی از سرور مجازی را انتخاب کنید.

 گام دوم؛ تعیین میزان عملکرد و آپتایم سرور مجازی

میزان آپتایم تعیین می‌کند که زمان و عملکرد سایت شما چگونه است. یعنی سایت شما هرچند وقت یکبار در دسترس قرار دارد و با چه سرعتی به درخواست کاربران پاسخ می‌دهد. در دسترس بودن سرور مجازی با آپتایم بالا، شانس شما را برای جذب کاربران بالقوه بالا می‌برد.

تصور کنید به جای اینکه کاربر برای مشاهده یک محصول در سایت، ثانیه‌های طولانی منتظر لود صفحه باقی بماند، هر درخواست او از سمت سایت به‌سرعت توسط سرور اجرا شود. ضمن اینکه هربار که به سایت شما مراجعه می‌کند، به جای تماشای صفحه ارور ۴۰۴، پایدار بودن سایت را می‌بیند. اگر می‌خواهید سایت شما سریع بارگذاری شود، دنبال سرور مجازی با آپتایم بالای ۹۹.۹ درصد باشید. البته در ویژگی‌ اکثر سرورهای مجازی، آپتایم بالا ذکر شده است.

گام سوم؛ میزان کیفیت پشتیبانی و خدمات شرکت هاستینگ

کیفیت پشتیبانی مشتری یک عامل حیاتی برای انتخاب بهترین سرور مجازی است. اگر به دنبال یک سرور مجازی با کیفیت عالی هستید، ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که پشتیبانی مؤثر و سریع ارائه می‌دهد. طوری‌که اگر مشکلی در سایت و سرور مجازی به‌وجود آمد، خیالتان راحت است که پشتیبانی فنی به سرعت مشکل را برطرف خواهد کرد. در این زمینه، می‌توانید از تجربه کسانی استفاده کنید که پیش از شما سرویسی از ارائه‌دهنده موردنظر خریداری کردند یا مطالعه مقاله راهنمای خرید بهترین سرور مجازی (VPS)میتوانید به بررسی عمیق تر نکات مهم انتخاب بهترین سرور مجازی و هاستینگ بپردازید.

۹ گام مهم برای انتخاب بهترین سرور مجازی

بهتر است شرکتی را برای خرید بهترین سرور مجازی در ایران یا خارج انتخاب کنید که پشتیبانی فنی سطح بالا و سریع ارائه می‌دهند. علاوه‌بر این، کارشناسان فنی تخصص کافی برای بررسی مسائل فنی را دارند تا به‌سادگی پاسخ مؤثر و کاربردی برای حل مشکلات فنی شما دهند.

گام چهارم؛ امکان بکاپ‌گیری سرور مجازی

قابلیت بکاپ‌گیری منظم در پلن‌های سرور مجازی بیش از اینکه یک مزیت محسوب شود، یک ضرورت مهم است؛ بنابراین در انتخاب بهترین سرور مجازی، مطمئن شوید شرکت ارائه‌دهنده، نسخه بکاپ را تحویل دهد. برخی از ارائه‌دهندگان، پلن‌های بکاپ‌گیری قدرتمندتری ارائه می‌دهند. برای انتخاب، پاسخ به سوالات زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • بکاپ‌گیری هر چند وقت یکبار انجام می‌شود؟
  • هنگام بکاپ‌گیری، تا چه مدت زمانی داده‌ها ذخیره می‌شوند؟
  • آیا در صورت نیاز، می‌توانید به‌سرعت و به‌راحتی داده‌ها را بازیابی کنید؟
  • آیا بکاپ‌گیری از اطلاعات سرور به‌صورت خودکار است؟
  • آیا امکان ساماندهی برنامه‌ریزی بکاپ‌گیری وجود دارد؟

هرکدام از امکانات بالا فراهم باشد، سرور مجازی موردنظر گزینه بهتری برایتان خواهد بود. البته ویژگی بکاپ‌گیری در بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده، با عنوان «امکان بکاپ‌گیری منظم» وجود دارد؛ درنتیجه فقط بعد از خرید سرور مجازی به پاسخ سوالات بالا دسترسی خواهید داشت.

گام پنجم؛ امکان دسترسی به root و مدیریت وی‌ پی اس

بنا به سطح فنی و تخصص شما، بهترین سایت خرید سرور مجازی، سایتی است که امکان دسترسی به روت و کنترل سرور مجازی را به‌شما دهد. یک وی پی اس باکیفیت و مناسب برای شما، سرویسی است که امکان دسترسی و کنترل مستقیم روی سرور مجازی برای شما فراهم کند.

البته این قابلیت، برای کسانی مناسب است که تخصص و علم فنی لازم در این زمینه را دارند. در این صورت می‌توانید از سرویس مدیریت نشده سرور مجازی استفاده کنید. اگر می‌خواهید سایت خود را با نرم‌افزار و برنامه‌های تخصصی خود سفارشی‌سازی کنید، سرور مجازی مدیریت نشده به کارتان خواهد آمد.

در مقابل، برنامه‌های مدیریتی منعطف، این امکان را به کاربران می‌دهد هر زمان بخواهند، آن را تغییر دهند. تعمیر و نگهداری فنی از سرور مدیریت شده، بر عهده ارائه‌دهنده سرور مجازی است؛ در نتیجه می‌توانید تمرکز بیشتری برای بهبود عملکرد سایت داشته باشید و نکات تخصصی سرور مجازی را به متخصصان بسپارید. میزان سطح دسترسی به root در هر ارائه‌دهنده متفاوت است.

گام ششم؛ الزامات امنیتی ارائه شده توسط شرکت هاستینگ

از مهم‌ترین موارد برای خرید بهترین سرور مجازی، الزامات امنیتی سرویس ارائه شده است. یک محیط میزبانی امن، از اطلاعات کاربران سایت محافظت کرده و اعتبار سایت را بالا می‌برد. با برخورداری از یک سرویس ارائه‌شده امن، می‌توانید با خیال راحت، روی توسعه وب‌سایت تمرکز کنید.

۹ گام مهم برای انتخاب بهترین سرور مجازی

برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده vps، گواهی SSL رایگان ارائه می‌دهند. علاوه‌بر این گواهی، ویژگی‌های امنیتی مثل روش‌های احراز هویت، به‌روزرسانی‌های خودکار، برخورداری از آنتی‌ویروس و فایروال‌های اختصاصی نیز مواردی است که در خرید بهترین vps به شما کمک خواهد کرد.

گام هفتم؛ آپشن‌های اختصاصی پلن سرور مجازی از جمله امکان مقیاس پذیری

برخی از ارائه‌دهندگان سرورهای مجازی، امکانات و آپشن‌های ویژه‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهند. با بررسی این آپشن‌ها درصورت کاربردی بودن، بهترین vps را می‌توانید انتخاب کنید. برای مثال، برخی از ارائه‌دهندگان، با امکان مقیاس‌پذیری، پلن حرفه‌ای‌تری به کاربران ارائه می‌دهند. مقیاس‌پذیری سرورهای مجازی به‌راحتی امکان ارتقا پلن به سرویسی بهتر را خواهد داد. البته بدون اینکه ارتقا سرور مجازی، تاثیر منفی در لود و پایداری سایت باقی بگذارد.

گام هشتم؛ مقایسه قیمت با سایر ارائه‌دهندگان وی پی اس

قبل از خرید سرور مجازی، قیمت پلن‌های مختلف ارائه‌شده توسط شرکت‌های هاستینگ را بررسی کنید. اگرچه ارزان‌ترین گزینه همیشه بهترین گزینه نیست؛ لزوما پلن‌های گران‌قیمت نیز به معنای گزینه مناسب شما نخواهد بود. با درنظر گرفتن فضای ذخیره‌سازی، ترافیک و هارد مورد نیازتان، با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین پلن را انتخاب کنید.

گام نهم؛ نگاهی به نظرات مشتریان قبلی بیندازید

نگاهی به تجربه کسانی که سرویس مورد نظر شما خریداری کردند یا پیش از شما، تجربه استفاده از خدمات شرکت هاستینگ مورد نظر داشتند، دید بهتری برای انتخاب یک سرور مجازی با کیفیت به شما خواهد داد. استفاده از تجربه مشتریان قبلی، برای خرید بهترین سرور مجازی به شما کمک خواهد کرد.

بهترین سرور مجازی را براساس نیاز خود انتخاب کنید

هنگام انتخاب پلن وی پی اس، یکی از مهم‌ترین نکات ضروری، اطمینان از پلن، ویژگی و مشخصاتی است که از سرور مجازی انتظار دارید. برای مثال، اگر سایت شما به‌گونه‌ای است که نیاز به رم یا سی‌پی‌یو بالا دارد، خرید سرور مجازی با منابع پایین، کیفیت مطلوبی را برای شما به همراه نخواهد داشت.

سرور مجازی یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست اشتراکی می‌باشد. خرید VPS یک گزینه مناسب است چراکه می‌توانید یک سرور با سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز را در موقعیت ایران و خارج تهیه فرمایید.

 

بهترین سرور مجازی بر اساس نیاز شما و کاربردی که انتظار دارید، تعیین می‌شود. چه منابعی از سرور مجازی از جمله رم، سی‌پی‌یو، پهنای باند و آپتایم انتظار دارید؟ پس از تعیین این موارد، می‌توانید سرور مجازی مناسب و باکیفیت را براساس نیاز خود انتخاب کنید. البته پیش‌بینی دقیق منابعی که سایت نیاز دارد، معمولا کار راحتی نیست. اینجا است که طی تماس با پشتیبانی ارائه‌دهنده می‌توانید علاوه‌بر بررسی میزان پشتیبانی و پاسخگویی آن‌ها، راهنمایی لازم در این زمینه کسب کنید. با درنظرگرفتن گام‌های مهمی که در این مقاله بررسی شد، می‌توانید بهترین وی پی اس باکیفیت را انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا