اخبار تکنولوژی

سونی Xperia 1 VI یک پرچمدار تمام عیار است

سونی قرار است به‌زودی از جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار نسل خود، سونی Xperia 1 VI رونمایی کند. این دستگاه یک مدل پرچمدار است که هدف آن ارائه یک تجربه عکاسی چشمگیر از طریق سخت افزار دوربین پیشرفته در گوشی‌های هوشمند است.

از آنجایی که Xperia به توانایی دوربین خود معروف است، اجازه دهید ابتدا در مورد سنسورهای تصویر صحبت کنیم. یک افشای اخیر تأیید کرد که هر سه دوربین عقب Xperia 1 VI از سنسورهای LYTIA خواهند بود. دوربین اصلی یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی YT800 (24 میلی متر، ۱/۱.۴ اینچ)، به همراه یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی LYT600 فوق عریض (۱۶ میلی متر، ۱/۱.۲ اینچ) و یک دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی LYT500 است.

از آنجایی که وضوح تصویر فوق عریض و تله فوتو اکنون ۵۰ مگاپیکسلی است، اینها نسبت به نسخه‌های قبلی خود ارتقاء قابل توجهی دارند. این نسبت به سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی نسل گذشته بیشتر است. انتظار می‌رود این دوربین دارای پوشش T* Zeiss نیز باشد. شایعه شده که دوربین اصلی آن از نوع”Exmor T برای موبایل” است که احتمالاً مبتنی بر سنسور LYT800 خواهد بود.

در بخش سخت افزاری، Xperia 1 VI احتمالا به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز خواهد شد. انتظار داریم یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی انرژی این دستگاه را تامین کند که از شارژ سریع نیز پشتیبانی دارد. یکی از جنبه‌های قابل توجه سونی که روی آن تمرکز کرده بخش صوتی است. نه تنها جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری دریافت می‌کنید، بلکه ممکن است دستگاه آینده حتی صدای Hi-Res، بی‌سیم Hi-Res، ۳۶۰ Reality Audio، LDAC و DSEE Ultimate را ارائه دهد.

برای بهبود عملکرد دوربین در فضای باز، Xperia 1 VI قرار است یک محفظه بخار اختصاصی برای کمک به حفظ عملکرد برای مدت زمان طولانی استفاده کند. این کمک می‌کند تا حرارتی‌ها از سخت‌افزار درجه‌بندی پرچم‌دار نیز کنترل شوند. برای نمایشگر، انتظار می‌رود Xperia 1 VI دارای یک پنل OLED با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ باشد. بر اساس آنچه تاکنون می‌دانیم، صفحه نمایش ۱.۵ برابر روشن تر از Xperia 1 V است. دستگاه جدید ممکن بوده وضوح ۲K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و فناوری BRAVIA HDR و همچنین نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز را ارائه دهد.

سونی Xperia 1 VI یک پرچمدار قدرتمند

همین گزارش همچنین جزئیات بیشتری را در رابطه با طراحی گوشی رده بالای جدید فاش کرد. ظاهراً سونی یک پنل شیشه‌ای مات با بافت مات ارائه می‌کند که دارای شکاف‌های ظریفی در کناره‌ها برای گرفتن بهتر است. گزینه‌های رنگ ممکن است شامل یک نوع مشکی و یک نوع نقره‌ای پلاتین باشد.

شایعه‌ای اخیر حاکی از آن بوده که سونی Xperia 1 VI کمی مقرون به صرفه‌تر از Xperia 1 V است. کد فاش شده نشان می‌دهد که این دستگاه احتمالاً ۳۹,۹۹۰ دلار تایوان یا حدود ۱,۲۲۷ دلار آمریکا قیمت دارد. این حدود ۵ درصد ارزان‌تر از مدل قبلی خود است که در هنگام عرضه ۴۱۹۹۰ دلار جدید تایوان قیمت داشت. Xperia 1 V با قیمت ۱۳۹۹ دلار در ایالات متحده عرضه شد.

بنابراین مدل جدیدتر ممکن است بیش از ۱۰۰ دلار آمریکا ارزان‌تر از مدل قبلی باشد.  برای کسب جزئیات بیشتر باید تا رونمایی منتظر ماند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا