بررسی‌ تخصصی

آشنایی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز ربات خانگی سامسونگ

به بالی سلام کنید. ربات توپی «بالی» (Ballie)، دستیار خانگی مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ برای کنترل دستگاه‌های متصل در خانه‌های هوشمند است. این ربات همه‌کاره که اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، در جریان رویداد CES 2024 امسال با ویژگی‌های جدیدی ارتقا پیدا کرده است.

عملکرد ارتقایافته بالی به او اجازه می‌دهد به راحتی با دستگاه‌های خانگی متصل به اینترنت اشیا تعامل داشته و آنها را مدیریت کند. این ربات توپی جدید که از نسخه قبلی خود بزرگ‌تر است، به طور مستقل در خانه می‌چرخد تا انواع وظایف مختلف را شناسایی کرده و با اتصال به لوازم خانگی، کارهای پر دردسر را بر عهده بگیرد. همچنین در کنار همراهی کاربران هنگام ورزش، کار یا استراحت، به طور مداوم از الگوها و عادات آنها یاد می‌گیرد تا خدمات هوشمندتر و شخصی‌شده‌تری متناسب با سبک زندگی هر فرد ارائه دهد.

روتین صبحگاهی

در شروع یک روز پرانرژی، با دستورات بالی، پرده‌ها کنار رفته و نور خورشید وارد فضا می‌شود تا همراه با زنگ آرام گوشی، به دور از استرس کاربران را بیدار کند. با روشن کردن قهوه‌ساز، طبق الگوی صبحگاهی کاربر، محتوای دلخواه را روی زمین یا دیوار پخش می‌کند. این محتوا می‌تواند، اخبار روزانه، وضعیت آب‌ و‌ هوای شهر یا یک برنامه تلویزیونی باشد.

بالی در طول روز، افراد داخل خانه را دنبال کرده و با استفاده از عملکرد جدید Now+ پلتفرم SmartThings Hub اطلاعات مورد نیاز و خلاصه‌ای از مصرف انرژی خانه، شرایط آب‌ و هوایی، اطلاعات دستگاه‌های خانه و موارد دیگر را در اختیار آنها می‌گذارد. همچنین در صورت ترک خانه، از حیوانات خانگی مراقبت کرده و با پخش موزیک و محتوای تصویری آنها را سرگرم می‌کند. این ربات همچنین بر تمیزی و اتفاقات محیط نظارت دارد و می‌تواند در صورت مشاهده لکه یا تکه‌های اضافی روی زمین، از جاروی رباتیک کمک بگیرد. علاوه بر این، از طریق گوشی هوشمند، با کاربران در ارتباط است و در صورت بروز مشکل، به آنها هشدار می‌دهد. همین طور پس از بازگشت به خانه نیز با پیام مخصوصی به استقبال افراد می‌رود.

همراهی هوشمند در هنگام دورکاری

ربات بالی با کمک پروژکتور داخلی خود و اتصال به لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند، نیازمندی‌های دفتر کار را برای کاربرانی که قصد دورکاری دارند برآورده می‌کند. با قابلیت‌های صوتی و تصویری این ربات خانگی، می‌‎توان تماس‌ها و جلسات کاری را در هر بخشی از خانه برگزار کرد. همزمان با کنترل تماس‌ها در دستگاه‌های هوشمند، مکالمات نیز روی دیوار نمایش داده می‌شوند.

علاوه بر این بالی قادر است اسناد، مدارک، طرح‌ها و موارد کاری مورد نیاز کاربران را روی هر سطحی نمایش دهد. با بهره‌مندی از امکانات این ربات هوشمند، تصمیم‌گیری‌های کاری راحت‌تر از همیشه خواهد بود.

ناظر سلامتی

تناسب اندام و مراقبت از سلامتی، با کمک بالی آسان‌تر می‌شود. کاربران هنگام شروع ورزش‌های خود، می‌توانند از بالی کمک بگیرند تا ویدیوی آموزشی مورد نظرشان را به کمک قابلیت پروژکتور خود روی دیوار پخش کند. این ربات می‌تواند وضعیت بدن و زاویه صورت افراد را تشخیص داده و محتوای در حال پخش را بر اساس حرکات آنها جابه‌جا کند. بدین ترتیب دیگر با دراز کشیدن روی زمین، جریان تمرین از دست نرفته و نمایش ویدیو روی سقف ادامه پیدا می‌کند.

بالی همچنین با اتصال به ساعت هوشمند کاربران هنگام انجام حرکات ورزشی، داده‌های سلامتی مانند مدت زمان تمرین، ضربان قلب، مسافت و قدم‌های طی شده و کالری سوزانده شده را نمایش می‌دهد تا آنها نسبت به تمرینات و وضعیت بدنی خود آگاه‌تر باشند.

آرامش شبانه

در پایان روز، بالی با بستن پرده‌ها و کاهش نورهای خانه، به استقبال شب می‌رود. پروژکتور داخلی آن، محتویات درون یخچال یا دستور تهیه غذای مورد نظر کاربر را روی دیوار آشپزخانه نمایش می‌دهد تا به آماده کردن یک شام خوشمزه کمک کند. همین طور می‌تواند در کنار پخش موزیک از طریق اسپیکرهای هوشمند، دمای فر را تنظیم کرده و کارها را پیش ببرد. در انتهای شب نیز با خاموش کردن تلویزیون، تعیین دمای مناسب و تنظیم ساعت برای بیدار شدن در صبح، محیط خواب سالمی را برای اهالی خانه فراهم می‌کند.

قابلیت‌های پیشرفته این دستیار همه‌کاره، آن را به گزینه‌ای مفید در خانه‌های هوشمند تبدیل کرده که زندگی را برای کاربران خود آسان می‌کند. این ربات نمونه دیگری از تعهد سامسونگ به ارائه ابزارهای نوآورانه برای راحتی و بهبود سبک زندگی کاربران است.

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه خود شکل می‌دهد. این شرکت در حال ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت‌ها، لوازم خانگی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. سامسونگ، از طریق اکوسیستم SmartThings خود و همکاری باز با شرکا، تجربه اتصال یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به اتاق خبر سامسونگ به نشانی http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا