اخبار

آیا فروشگاه اپل در تهران راه اندازی می‌شود؟

افتتاح فروشگاه اپل در تهران موضوع جدیدی نیست. اما این ادعا بعد از تحریم‌ها و خبردادن آن توسط رئیس اتحادیه صنف فناوران کمی موضوع را جذاب‌تر می‌کند. موضوعی که بسیاری از علاقه‌مندان فناوری دنبال آن هستند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در گفت‌وگوی خود با تسنیم از راه اندازی فروشگاه اپل در ایران پرده برداشته است. موضوعی که هر چند ماه یک‌بار مدعی جدیدی پیدا می‌کند و در آخر با رد این موضوع توسط اپل، کسب‌وکار فرد مدعی برملا می‌شود.
سید مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در این مصاحبه اعلام کرد که قرار است فروشگاه اپل در ایران توسط فردی که مدعی دریافت مجوزهای لازم است، افتتاح شود.
بر اساس اعلام رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه، فردی که مدعی دریافت مجوز از شرکت اپل برای فروش رسمی محصولات آن در ایران است، مدتی می‌شود با اتحادیه فناوران رایانه برای دریافت مجوزهای مورد نیاز فعالیت در ایران رایزنی می‌کند. این فرد در حال حاضر سه دفتر برای ارائه‌ی خدماتش در نظر گرفته است. این فرد در حال حاضر فضای بزرگی را در خیابان طالقانی برای ارائه‌ی خدمات پس از فروش تهیه کرده است. اپل استور قرار است در خیابان سهروردی راه‌اندازی شود و انبار دپوی کالایی هم در جاده قم برای این کار وجود دارد.
میر مهدی گفت: « اجازه نام بردن از این فرد را ندارم. قرار است جلسه‌ای با او طی روزهای آتی داشته باشیم و بعد از آن و در صورت موافقت خود ایشان می‌توانم اسمش را رسانه‌ای کنم.»
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه در پاسخ به این سوال که آیا ادعای این فرد همچون افراد دیگری که پیش از این مدعی نمایندگی اپل را داشتند و حتی در تهران فروشگاه راه‌اندازی کردند، نیست؟ توضیح داد:
من فعلا مجوزی از ایشان ندیدم، اما می‌گویند مجوزهای مورد نیاز را از خود اپل آمریکا گرفته‌اند؛ در حالیکه هنوز نامی از وی روی سایت رسمی و نمایندگی‌های اپل نیست. بنده موقعیت مکانی فروشگاه، انبار و محل ارائه‌ی خدمات پس از فروش ایشان و تجهیزاتی که در نظر گرفته‌اند را دیده‌ام و از این جهت کمی نظرم جلب شد؛ زیرا امکانات گسترده ای برای این کار در نظر گرفته است. با این حال تا کنون هیچ مجوزی نه از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت و نه شرکت اپل از ایشان ندیده‌ام.
میرمهدی به این سوال که «معمولاً نمایندگی‌های رسمی اپل با حضور مدیران ارشد این کمپانی افتتاح می‌شود، چگونه است که این فرد خودش می‌خواهد افتتاح کند؟» پاسخ داد:
فروشگاه ایشان هنوز افتتاح نشده و شاید منتظر حضور مدیران اپل در ایران جهت افتتاح باشد.
به نظر می‌رسد این مجوزها و نمایندگی‌ها هنوز در حد ادعاست و اپل برنامه‌ی مشخصی برای حضور یا عدم حضور در ایران ندارد. البته باید منتظر بود و دید این افتتاح فروشگاه مانند ادعاهای قبلی کذب است یا نه؟ نظر شما چیست؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا