اخبار

احتمال بازگشت نوکیا ، فنلاندی‌ها بعد از تحریم بازار ایران را به رقبا واگذار کردند

Nokia_logo-4

محمود واعظى در دیدار با وزیر توسعه و تجارت خارجى فنلاند با اشاره به سابقه همکاری هاى شرکت هاى خصوصى ایران و فنلاند گفت روابط ایران و فنلاند از گذشته دارای سابقه فراوانی بوده است و در ماه های اخیر این روابط گسترش پیدا کرده است که این سفر در مقطع کنونی از نظر اقتصادی رویکرد تازه ای در روابط دو کشور خواهد داشت.

 واعظی با اشاره به مذاکرات هسته ای و نتایج آن توضیح داد: آخرین مرحله این مذاکرات تا هفته آینده به تصمیم گیری نهایی خواهد رسید و تا سه هفته بعد از آن تمام تحریم های اقتصادی برداشته می شود؛ با این حال مذاکرات امروز ایران و فنلاند باید به گونه ای باشد که بعد از تحریم ها دو کشور بتوانند حرف های زیادی در زمینه های مختلف به ویژه حوزه ICT داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعت خاطرنشان کرد: پتانسیل دو کشور در زمینه تعاملات در حوزه ارتباطات بسیار بالا است و دارای ریشه قدیمی است، اما با این حال تحریم ها باعث شد تا شرکت های فنلاندی دست از همکاری های گسترده خود بردارند و بازار ایران را به رقبای خود واگذار کنند؛ اما امروز فرصتی پیش آمده تا فصل جدیدی از روابط را بین دو کشور آغاز کنیم.

دکتر واعظی با اشاره به شرکت های معتبر فنلاندی که سابقه همکاری با  ایران را دارند عنوان کرد: نوکیا شرکت شناخته شده ای است که سابقه همکاری با ایران را در سال های دور دارد و امروز با همکاری های مشترک نوکیا با شرکت آلکاتل فرانسه مانیز  می‌توانیم فعالیت های حوزه ارتباطی را با ورود این شرکت‌های معتبر به ایران ارتقا دهیم.

وی با بیان این که حوزه ارتباطات ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است گفت: برنامه های زیادی را برای حوزه ICT ایران داریم که از شرکت های معتبر فنلاندی می توانیم دعوت کنیم تا در پروژه های مختلف این حوزه در کشور شرکت کنند.

دکتر واعظی افزود: لازم به ذکر است به غیر از نوکیا شرکت های دیگری نیز وجود دارند که می توانند در ایران حضور فعال داشته باشند؛ روش همکاری ایران با فنلاند باید از نوع مشارکت باشد به گونه ای که بتوانیم به مدت طولانی همکاری با یکدیگر را ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در کنار جلب سرمایه از ورود انواع تکنولوژی ها به کشور استقبال کرد و همچنین در زمینه تحقیق و توسعه نیز باید به فعالیت های دو جانبه با کشور فنلاند ادامه دهیم.

وزیر توسعه و تجارت خارجى فنلاند نیز در این دیدار با اشاره به حجم محدود روابط دو کشور گفت : امیدواریم پس از این سفر همکاریهاى ایران و فنلاند جان تازه اى بگیرد.

لنیتا تویواکا همچنین افزود : امیدواریم با اجراى قرارداد هسته اى ایران زمینه هاى مناسبى براى توسعه مناسبات فراهم شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا