اخبار

ادوارد اسنودن ادعا می کند که دعوای حقوقی اپل و اف بی آی عوام فریبی است !!!

پس از بالا گرفتن و رسانه ای شدن دعوای حقوقی اپل و اف بی آی بر سر آنلاک کردن آیفون ۵ سی یکی از تروریست های حمله ی اخیر کالیفرنیا نظرات مختلفی از سوی افراد سر شناس در حوزه ی تکنولوژی رد و بدل شد،برخی طرف اپل را گرفتند،برخی از اف بی آی حمایت کردند،ولی تا به امروز هیچ کس این دعوای حقوقی را جنگی زرگری و عوام فریبی نخوانده بود.
ادوارد اسنودن کارمند بالا رتبه ی سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که چند سال پیش دست به افشا گری هایی بی سابقه در مورد نفوذ دائمی سازمان های دولتی در حریم خصوصی کاربران اینترنت و تلفن همراه در آمریکا و انگلیس زده بود هنوز فردی محبوب و سرشناس در میان افراد و گروه های مدافع حقوق مدنی و حفظ حریم شخصی شهروندان می باشد،وی از ایالات متحده ی امریکا گریخت و توانست تا به روسیه پناهنده شود و در حال حاضر در مسکو زندگی می کند.
وی امروز پس از مدت ها سکوت راجع به دعوای حقوقی اپل و اف بی آی نظر جنجالی خود را راجع به این پرونده مطرح نموده است،وی ادعای اف بی آی مبنی بر اینکه فقط شرکت اپل تخصص فنی لازم برای نفوذ به آیفون را دارد را “چرند” خواند و این در گیری حقوقی و پرونده را نوعی جنگ زرگری و عوام فریبی توصیف کرد.
به گفته ی وی باز کردن و نفوذ به یک آیفون توسط اف بی آی کار سختی نیست،وی در مورد دلیل این عوام فریبی و هدف اف بی ای از شکایت علیه اپل می گوید:آنها فقط می خواهند تا افکار عمومی جامعه را آماده کنند و مسئله بر سر باز کردن یک آیفون ۵ سی نیست،آنها می خواهند تا از ارتقاء امنیت گوشی ها و سیستم های عامل تولید شده توسط شرکت های تولید کننده ی آنها در آینده جلوگیری کنند.
وی از اپل حمایت کرد و ترس اپل از به خطر افتادن امنیت آیفون ها را منطقی خواند،تا به این لحظه نه اف بی ای و نه اپل از اظهار نظر رسمی در مورد گفته ی ادوارد اسنودن ممانعت به عمل آورده اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا