اخبار

از Folio لنوو تا سرفیس فون آینده همراه‌های هوشمند چگونه خواهد بود؟

سرفیس فون

تلفن همراه هوشمند سرفیس فون (Surface Phone) را می‌توان قدم بعدی خط تولید مایکروسافت سرفیس خواند اما اطلاعات در دست در زمینه این تلفن همراه هوشمند بسیار محدود و ناکافی است. با این حال شاید بتوان باره این تلفن همراه هوشمند و مشخصات آن حدس‌هایی زد.

انتظار می‌رود که دستگاه جدیدی که نام سرفیس را به دوش می‌کرد مبتنی بر CShell باشد. به این ترتیب مایکروسافت می‌تواند ویندوز ۱۰ را نیز بر روی این تلفن که مسلما صفحه نمایشی کوچک‌تر از تبلت‌های سرفیس دارد پیاده‌سازی کند. همچنین باید در نظر داشت که مایکروسافت پس از شکست سختی که در زمینه تلفن‌های همراه هوشمند مبنی بر ویندوز فون یا ویندوز ۱۰ نسخه موبایل بودند باید برای برنده شدن با ویژگی‌ای خاص و منحصر وارد بازار شود.

مطمئنا تلفن همراه هوشمند تاشویی که بتواند جایگزینی مناسب برای تبلت‌ها باشد دقیقا همین ویژگی گم شده در تلفن‌های همراه هوشمند مایکروسافت یا همان سرفیس فون است اما از طرفی تلفن‌های همراه هوشمند تاشو اندرویدی لنوو را نیز نباید دست‌کم بگیریم. تلفن همراه هوشمند مفهومی لنوو که با نام Folio شناخته می‌شود این ویژگی را قبلا معرفی کرده است و البته ویدیوی منتشر شده از کارکرد این دستگاه آسانی تبدیل آن از تبلت به یک تلفن همراه هوشمند را به کاربران نمایش می‌دهد. به‌احتمال‌قوی تلفن همراه هوشمند سرفیس نیز از قواعد یکسان با Folio در طراحی پیروی می‌کند.

اگر مایکروسافت با دیگر به صنعت موبایل سازی بازگردد باید بتواند تلفن همراه هوشمند سرفیس فون را به‌عنوان یک رایانه جیبی به کاربران معرفی کند زیرا تا اینجای کار این ویژگی تنها برگ برنده مایکروسافت نسبت به رقبای سرسخت خود نظیر اپل و سامسونگ محسوب می‌شود. حال باید دید که Folio و سرفیس فون که هر دو در حد طرح‌های مفهومی و شایعه به حساب می‌آیند چگونه خواهند توانست تا در عمل به واقعیت تبدیل شده و دنیای تلفن‌های همراه را تغییر بدهند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا