اخبار

اصول حاکم بر پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه تصویب شد

موبنا – معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری اعلام کرد: اصول حاکم بر پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه (mvno) و تعهدات اپراتورهای تلفن همراه دارای شبکه برای ارائه خدمات به اپراتورهای مجازی تلفن همراه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.
به گزارش موبنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صادق عباسی شاهکوه گفت: این موضوع در کمیسیون با هدف افزایش رقابت، کیفیت و پوشش نیازهای متشریان خاص و ترغیب نوآوری و ارائه خدمت ارزش افزوده به این خدمات در بازار تلفن همراه کشور تصویب شده است.
وی افزود: اپراتور مجازی، اپراتوری است که مجاز به اجاره یا خرید خدمات شبکه تلفن همراه از اپراتور میزبان، براساس قرارداد عمده فروشی بوده و با استفاده از نشان تجاری (برند)و مدل بازاریابی یا فروش خود، آن را به صورت خرده فروشی به مشترکین نهایی عرضه می کند.
عباسی شاهکوه درباره پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه، گفت: دارندگان پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه می توانند هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده از قبیل خدمات دسترسی به اینترنت، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن، خدمات شبکه های اختصاصی، خدمات صوتی، تصویری، متنی و داده ای و انواع خدمات محتوائی و ارزش افزوده در شبکه های تلفن همراه را در چارچوب قوانین و مقررات کشور ارائه کنند.
وی درباره زمان ارائه پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه، تصریح کرد: پس از ابلاغ این مصوبه و اعلام فراخوان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، متقاضیان دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه می توانند ظرف مدت شش ماه برای درخواست پروانه اقدام کنند.
معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری درباره ضوابط صدور پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه، گفت: براساس مصوبه کمیسیون پس از اعلام فراخوان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به متقاضیان دریافت پروانه “موافقت اصولی راه اندازی شبکه مجازی تلفن همراه” اعطا می کند و دارنده موافقت اصولی از زمان صدور آن یک سال فرصت دارد تا پس از عقد قرارداد با حداقل یکی از اپراورهای میزبان، درخواست خود را برای دریافت پروانه به سازمان ارایه کند.
عباسی شاهکوه افزود: براساس پارامترهای شایستگی از جمله نحوه سرمایه گذاری بخش خصوصی، طرح تجاری متقاضی و میزان جذب سرمایه گذاری های خارجی، برای متقاضیانی که حد نصاب های لازم را داشته باشند، موافقت اصولی صادر می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا