اخبار

اطلاعاتی درباره پردازنده جدید سری اگزینوس

اطلاعاتی درباره پردازنده جدید سری اگزینوس

اگزینوس

شاید اگر مشکل داغ کردن یکی از پردازنده‌های اسنپ دراگون بر روی محصولات در حال ساخت سامسونگ پیش نمی‌آمد آنگاه کمتر کسی نام سری پردازنده‌های اگزینوس را می‌شناخت ولی امروزه بسیاری از پرچم‌داران سامسونگ با کمک این پردازنده‌ها تامین توان می‌شوند.

سامسونگ به‌تازگی ساخت جدیدترین پردازنده اختصاصیخود را به پایان رسانده و قصد دارد تا آن را در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۷ میلادی که تا چند روز دیگر آغاز می‌شود، به نمایش عموم دربیاورد. به‌این‌ترتیب احتمال استفاده از این پردازنده نیز در دستگاه‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس زیاد است و البته برخی از انواع این تلفن همراه پرچم‌دار به‌احتمال زیاد به پردازنده اسنپ دراگون  ۸۳۵ مجهز خواهند شد. شایان ذکر است که گمان‌هایی نیز مبنی بر عرضه این تلفن همراه هوشمند با دو پردازنده متفاوت وجود دارد.

بر اساس گزارش‌ها، پردازنده مدل جدید سامسونگ ممکن است با نام اگزینوس ۹۸۱۰ خوانده شود. انتظار می‌رود که اگزینوس ۹۸۱۰V دارای یک پردازنده گرافیکی Mali-G71 هجده هسته‌ای باشد و این در حالی است که پردازنده گرافیکی اگزینوس ۹۸۱۰M در واقع Mali-G71 بیست هسته‌ای خواهد بود.

این پردازنده جدید سامسونگ به‌احتمال بسیار زیاد دارای هسته‌های پردازنده Mongoose M2 بوده که به نحوی جانشین هسته‌های پردازنده اگزینوس M1 خواهند بود که در سال گذشته مورداستفاده سامسونگ قرار گرفت. بااین‌حال ازآنجایی‌که این پردازنده نیز با استفاده از فناوری ۱۰ نانومتری  FinFET ساخته می‌شود می‌توان آن را به حدی شبیه به اسنپ دراگون  ۸۳۵ دانست.

بااین‌حال باید در نظر داشت که شباهت فناوری بکار رفته در ساخت این دو پردازنده به معنای عملکرد مشابه آن‌ها نیست و قضاوت درباره عملکرد این دو پردازنده را باید به زمانی موکول کنیم که کاربران به‌صورت حقیقی به استفاده از آن‌ها پرداخته‌اند. البته همین‌طور که به نظر می‌رسد اولین تلفن همراهی که با دو مدل پردازنده کوالکام و اگزینوس ۹۸۱۰ راهی بازار خواهد شد پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی S8 خواهد بود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا