اخبار

انتشار نسخه نهایی دستیار صوتی مایکروسافت کورتانا برای پلتفرم های مختلف

کمپانی مایکروسافت سرانجام پس از انتشار چند نسخه آزمایشی از دستیار صوتی خود موسوم به کورتانا ( Cortana ) برای دو سیستم عامل اندروید و iOS ، روز گذشته رسما نسخه نهایی این اپلیکیشن را در گوگل پلی و اپل‌استور اپل جهت دانلود رایگان قرار داد.
دستیار صوتی مایکروسافت، کورتانا، منحصرا برای سیستم‌عامل ویندوز بود و در راستای گسترش برنامه‌های مایکروسافت به دیگر سیستم‌عامل‌ها این دستیار نیز برای این دو پلتفرم عرضه شد. مایکروسافت در چند ماه اخیر برای گسترش برنامه‌های خود به این دو پلتفرم تلاش زیادی را انجام داده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اضافه شدن برنامه‌های OneDrive و Office Suite به اندروید و iOS اشاره کرد. مایکروسافت تا حدی جلو رفت که توانست برنامه‌ی Dropbox را به جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ هم اضافه کند.
بنابراین اقدام بعدی مایکروسافت که منطقی نیز به نظر می‌رسد عرضه‌ی دستیار صوتی کورتانا برای این دو پلتفرم بوده و امروز این اتفاق رخ داد. فعلا کورتانا در کشورهای آمریکا و چین در اختیار کاربران قرار گرفته و انتظار می‌رود که به زودی شاهد گسترش این برنامه در دیگر مناطق نیز باشیم.
دستیار صوتی مایکروسافت ترکیب خوبی از دو دستیار صوتی Siri اپل و Google Now بوده و به‌روز‌ترین خبرها را برای شما منتشر می‌کند. جواب دادن به سوال‌های مختلف، دنبال کردن علاقه‌مندی‌های شما و قابلیت برنامه‌ریزی رخدادهای مختلف از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستیار صوتی است. این برنامه‌ حتما ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد پس می‌توانید آن را دانلود کرده و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا