اخبار

اندروید O در تیزر منتشر شده توسط موتورولا فاش شد

هنوز نامی برای اندروید N مشخص نشده و ما در حال حاضر تنها اطلاعات اندکی در مورد این سیستم عامل داریم؛ اما به‌تازگی تیزری توسط کمپانی موتورولا منتشر شده که در آن مشخص می‌شود بعد از اندروید N قرار است سیستم عامل بعدی گوگل، اندروید O نامیده شود.
حتما می‌دانید که نسخه‌های مختلف اندروید در کنار شماره‌ی نسخه، دارای یک نام نیز هستند. اندروید ۵ با نام اندروید آب‌نبات چوبی شناخته می‌شود و اندروید ۶ نیز مارشمالو نام دارد. هرچند با اینکه هنوز نام اندروید N مشخص نشده؛ اما به لطف کمپانی موتورولا می‌دانیم که بعد از این سیستم عامل قرار است اندروید بعدی اندروید O نامیده شود.
گوگل از اندروید ۱٫۵ این روال را شروع کرد و با نامیدن این سیستم عامل به نام اندروید Cupcake، هر بار که نسخه‌ی جدیدی از این سیستم عامل منتشر می‌شد نام یک شیرینی نیز بر روی آن قرار می‌گرفت.
اندروید O
اگر به تصویر بالا نگاهی بیندازید مشاهده خواهید کرد که نام هر یک از نسخه‌های اندروید با حروف الفبای انگلیسی شروع می‌شود و اینکه این روند ادامه یابد توسط موتورولا تایید شده است.
به نظر می‌رسد که اندروید N نیز قرار است «نوتلا» (Nutella) نامیده شود که البته در حد شایعه بوده و هنوز مشخص نیست. با این حال ما می‌دانیم که پس از اندروید N قرار است چه اتفاقاتی بیفتد. تنها موضوعی که مشخص نیست این است که آیا اندروید O نیز شامل روندی که گوگل سال‌هاست در پیش گرفته، خواهد شد و نام یک شیرینی خواهد گرفت یا خیر.
موتورولا در تیزری که از گوشی موتو جی ۴ پلاس (Moto G4 Plus) منتشر کرده به این موضوع اشاره کرده است که این گوشی به همراه اندروید مارشمالو عرضه خواهد شد و دارندگان موتو G4 Plus با عرضه‌ی آپدیت‌های جدید می‌توانند آن را به اندروید N و اندروید O ارتقا دهند.
حال، تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که اندروید ۸ یا در واقع اندروید O قرار است چه نامیده شود و چه امکاناتی برای آن در نظر گرفته شده است. هرچند باید در نظر گرفت که امکان دارد قابلیت‌های استفاده شده در این سیستم عامل بر روی موتو جی ۴ پلاس غیر فعال شده و این موبایل تنها قادر به اجرای تنها بخشی از امکانات سیستم عامل آینده‌ی گوگل باشد.
اندروید O

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا