اخبار

انفجار آیفون در فروشگاه اپل

انفجار آیفون در فروشگاه اپل
اخیراً گزارش‌شده است که باتری یکی از نسخه‌های آیفون ۶ اس پلاس در فروشگاه اپل شعبه زوریخ براثر بیش‌ازحد داغ شدن ذوب‌شده آتش‌گرفته است که درنتیجه این امر فروشگاه یادشده به‌صورت اضطراری تخلیه‌شده است.
آتش گرفتن باتری تلفن‌های همراه هوشمند متأسفانه امروزه به یک اتفاق نسبتاً متداول تبدیل‌شده است و کاربران بسیاری را نگران کرده است. این حادثه مختص هیچ برند خاصی نبوده و درواقع به ذات باتری‌های لیتیوم یونی بازمی‌گردد. این بار نیز این امر دامن‌گیر آیفون شده است. البته شاید تصور کنید که این اتفاق بسیار نادر بوده و یک در میلیون پیش می‌آید اما به نظر می‌رسد که این امر چندی پیش نیز تکرار شده و در اسپانیا نیز تجربه‌شده است.
در گزارشی از سوی منابع خبری محلی، فروشگاه اپل در والنسیای اسپانیا در طی انفجار باتری آیفونی که در مرحله تعمیرات بود تخلیه‌شده و یکی از طبقات این ساختمان را با دود پرکرده است. درحالی‌که پلیس و آتش‌نشان‌ها برای حضور در این صحنه فراخوانده شده بودند اما به نظر می‌رسد که خدمات آن‌ها چندان موردنیاز نبوده است زیرا کارمندان اپل موفق شده بودند با خروج دود از این مغازه و همچنین پوشاندن باتری ذکرشده با خاک برای جلوگیری از حوادث بعدی، شرایط را تحت کنترل بگیرند.
خوشبختانه در این مورد هیچ آسیب جانی‌ای گزارش نشده است اما حادثه‌ای که در این رابطه در زوریخ اتفاق افتاد موجب شد تا کارمندی که باتری خراب را در دست داشت از سوختگی‌های جزئی ایجادشده بر روی سطح پوشت دستش رنج ببرد. بااین‌وجود شگفت‌زده نمی‌شویم اگر حوادثی این‌چنینی را در آینده نیز شاهد باشد زیرا در پی برنامه تعویض باتری جدید اپل که تخفیفی ۵۰ دلاری برای کاربران آیفون‌های با باتری فاسد شده در نظر گرفته است، بسیاری از کاربران اقدام به تعویض باتری دستگاه خود خواهند کرد.  با این حال هنوز معلوم نیست که چنین امری چه تاثیری بر روی دیدگاه هواداران پروپاقرص اپل خواهد گذاشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا