آموزش و ترفنداخبار

چگونه از انفجار گوشی هوشمند جلوگیری کنیم؟

اخیراً موارد متعددی از انفجار گوشی های هوشمند در سرتاسر جهان گزارش شده است. به همین منظور بر آن شدیم تا اقدامات پیشگیرانه از این دست حوادث را در کلیک بررسی نماییم. با ما همراه باشید.
کلیک – در ماه آوریل، یک ماهی گیر در منطقه Kedah در هنگام برداشتن هدفون در حال شارژ خود دچار آسیب از ناحیه صورت شد و یک ماه قبل نیز در منطقه Setiawangsa در حومه کوالالامپور یک گوشی بعد از ۳۰ دقیقه شارژ شدن دچار آتش سوزی شده بود.
اگرچه گوشی های هوشمند تحت قوانین بسیار ایمن تولید می شوند، اما همیشه احتمال انفجار باتری های لیتیومی وجود دارد، به ویژه وقتی بیش از اندازه داغ شوند. این به دلیل فرار گرمایی است که به موجب آن گرمای اضافی تولید شده در طول شارژ شدن، گرمای بیشتر و بیشتری تولید می کند که در نتیجه منجر به احتراق ناخواسته می شود.
با وجود این که باتری های لیتیومی معمولاً دارای قابلیت محافظت از شارژ بیش از حد هستند، اما حالت های احتمالی گوناگونی وجود دارد که هنوز می تواند موجب فرار گرمایی شود. همیشه ایمنی بهتر از نگرانی است، بنابراین، در ادامه به سه اقدام احتیاطی ایمنی در زمینه انفجار یک گوشی هوشمند اشاره می کنیم:
 

  1. گوشی هوشمند شما در هنگام شارژ شدن گرما جذب می کند. بنابراین با قرار دادن گوشی خود در زیر بالش یا بر روی دستگاه گرماساز دیگر به افزایش گرمای آن کمک نکنید.

همچنین از انجام بازی ها یا مکالمات طولانی مدت با گوشی که فشار اضافی به گوشی و شارژر وارد می کند نیز پرهیز کنید. وقتی احساس کردید که گوشی در حال داغ شدن است استفاده از آن را متوقف کنید و در صورت لزوم آن را از قاب خود بیرون بیاورید.

  1. شارژهای متفرقه (غیر مجاز) ممکن است فاقد فیوز قطع کننده جریان در هنگام داغ شدن بیش از حد باتری باشند، که این به انفجار احتمالی منجر می شود.

اگرچه ممکن است پرداخت هزینه کمتر برای باتری یا شارژ غیر اورجینال وسوسه انگیز باشد، اما اکثر این محصولات با مواد ارزان تولید شده اند و فاقد استانداردهایی هستند که محصولات اورجینال از آن بهره مند هستند. آیا شما ترجیح می دهید که پول بشتری صرفه جویی کنید یا این که خود را از درد احتمالی یک حادثه ناخواسته مصون نگه دارید؟

  1. شما داستان های هولناکی را شنیده اید و یا شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که گوشی هوشمند شما بر روی یک سطح بتنی سقوط کرده و شکسته باشد و یا به طور تصادفی در داخل دستشویی افتاده باشد. در هر حال، بهترین کار این است که گوشی شما توسط یک کارشناس بررسی شود. صفحه نمایش شکسته ممکن است بر روی قطعات داخلی تاثیر گذاشته باشد و یا به باتری آسیب زده باشد، اگرچه یک گوشی خیس ممکن است یک صدمه نامحسوس یا یک اتصال الکتریکی کوتاه داخلی را از نظر مخفی نگه دارد.

همیشه باتری ها یا شارژرهای جایگزین را از تولید کنندگان اورجینال تهیه کنید. اگر این کار امکان پذیر نبود یا مجبور به خرید باتری جایگزین متفرقه شدید، به برچسب ST-Sirim آن توجه کنید. این برچسب بدین معناست که این باتری یا شارژر توسط نهادهای نظارتی دولتی SIRIM (موسسه استاندارد مالزی) و کمیسیون انرژی بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا