اخبار

اپلیکیشن مترجم مایکروسافت بزودی قادر به ترجمه همزمان چندین زبان مختلف خواهد بود

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، اپلیکیشن موبایلی عرضه نماید که می تواند به صورت همزمان، مکالماتی شامل چندین زبان مختلف را ترجمه کند؛ هدفی که اگر واقعاً از سوی مترجم مایکروسافت محقق شود، بسیاری از موانع فعلی را کنار خواهد زد.
در حال حاضر، اپلیکیشن مترجم مایکروسافت می تواند مکالمات میان دو نفر را ترجمه کند، اما مایکروسافت می گوید که تا پایان سال جاری، اوضاع فرق کرده و طی چند ماه آتی، چندین نفر با بهره گیری از ۹ زبان مختلف قادر به صحبت با یکدیگر خواهند بود.
 
microsoft-translator-android-app-45-languages-w600

 

مایکروسافت طی رویداد Future Decoded خود واقع در لندن، دمویی از تکنولوژی مترجم خود به نمایش در آورد. در این دمو دیده شد که سه شخص در حال صحبت به زبان های فرانسوی، انگلیسی و آلمانی با یکدیگر هستند و اپلیکیشن مورد بحث، علاوه بر نمایش متن به زبان اصلی، به صورت همزمان متن ترجمه شده را نیز را به هر یک نشان می داد.
در نهایت مایکروسافت می گوید که در صورت انتشار اپلیکیشن تا پایان سال ۲۰۱۶، شاهد پشتیبانی از ۶۰ زبان مختلف به صورت متنی و ۹ زبان به صورت گفتاری خواهیم بود. بنابراین در آینده نزدیک، دیگر نگرانی زیادی در رابطه با مکالمه با اشخاص حاضر در کشورهای دیگر وجود نخواهد داشت؛ حداقل اگر مایکروسافت بتواند به وعده اش عمل کند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا