اخبار

اپل ساعت های هوشمند خود را به MicroLED مجهز خواهد کرد

در طی چند ماه اخیر در مورد سری جدید ساعت های هوشمند اپل به نام اپل واچ شایعات زیادی شنیدیم  حال Nikkei گزارشی منتشر کرده است که به‌موجب آن، این کمپانی در سال ۲۰۱۸ از فناوری microLED در محصولات پوشیدنی خود استفاده خواهد کرد.
البته اپل در نظر دارد که پیش از عرضه گسترده نمایشگرهای خمیده بتواند از سیستم خود پرده برداری کند. در حال حاضر اپل شدیدا وابسته به سامسونگ است؛ چراکه اغلب گزارش‌های منتشرشده نشان از این دارند که سامسونگ اصلی‌ترین تأمین‌کننده‌ی نیاز اپل به پنل‌های امولد خواهد بود و اپل امیدوار است با استفاده از فناوری microLED بتواند این وابستگی را بیش از پیش کاهش دهد.
البته اپل می تواند اولین شرکتی باشد که نمایشگر های microLED تولید کند اما این تولید راندمان بسیار پایینی دارد و هزینه‌ی تولید نیز بسیار بالا است.
به خاطر پرهزینه بودن و سختی در تولید نمایشگرهای مذکور به نظر نمی رسد که این نمایشگر ها حداقل در گوشی های هوشمند به کار برده شوند حال آنکه اوضاع برای گجت‌های پوشیدنی متفاوت است؛ به‌طوری‌که انتظار می‌رود حداکثر تا سال ۲۰۱۸ شاهد استفاده از این فناوری در ساعت هوشمند اپل‌واچ باشیم.
گمانه‌های مطرح‌شده در سال ۲۰۱۶ حکایت از این داشتند که اپل با عرضه‌ی اپل واچ در سال ۲۰۱۷ استفاده از microLED را در این نسخه در دستور کار قرار خواهد داد؛ ولی چنین موضوعی رنگ واقعیت به خود نگرفته است. در حال حاضر اپل واچ از نمایشگر‌های اولدی استفاده می‌کند که غالبا توسط ال‌جی تأمین می‌شود. اپل در سال ۲۰۱۴ کمپانی LuxVueTechnologies را تصاحب کرد که در زمینه‌ی توسعه microLED فعالیت می‌کرد.
MicroLED نسخه بهینه شده LED است به‌طوری‌که در microLED چندین ال‌ای‌دی میکروسکوپی یک پیکسل را تشکیل می‌دهند. بنا بر اطلاعات موجود، این تکنولوژی پنل‌هایی را ایجاد می‌کند که بسیار نورانی‌تر هستند و انرژی بسیار کمتری در مقایسه با پنل‌های اولد مورد استفاده قرار می‌دهند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا