اخبار

بخش نرم افزاری سامسونگ به محور اصلی فعالیت این کمپانی تبدیل خواهد شد

با توجه به کاهش روز افزون سوددهی تولیدات سخت افزاری، به نظر می‌رسد که شاهد گسترش بخش نرم افزاری سامسونگ نیز خواهیم بود. این کمپانی قصد دارد تا با بهبود شرایط اکوسیستم محصولات و خدمات خود از جمله پلتفرم تایزن را بیش از پیش محبوب کند.
در حال حاضر فعالیت‌های نرم افزاری و خدماتی دارای سوددهی بسیار خوبی هستند و همین قضیه منجر به آن شده تا تولیدکنندگان سخت افزاری، انرژی و سرمایه بیشتر خود را بر روی این بخش قرار دهند. در واقع شاهد آن هستیم که بسیاری از تولیدکنندگان مطرح نیز قصد دارند تمرکز بیشتری را بر روی تولیدات نرم افزاری و خدماتی بگذارند. چندی پیش هم شاهد آن بودیم مدیرعامل کمپانی بلک‌بری اعلام کرد که قصد آن‌ها قصد دارند تا بخش نرم افزاری خود را تقویت کنند.
کمپانی کره‌ای سامسونگ طی چند سال گذشته عملکرد درخشانی را در کسب و کار سخت افزاری خودش داشته است. حال آن‌ها به دنبال راه‌هایی هستند تا ورود قدرتمندانه‌تری را به کسب و کار نرم افزاری و سرویس‌های بازی داشته باشد. آن‌طور که به نظر می‌رسد در دهه آینده بخش نرم افزاری سامسونگ نیز یکی از قدرتمندهای این عرصه خواهد بود. هرچند که غول کره‌ای دنیای تکنولوژی مشکلی در فروش سخت افزارهای خودش نداشته است. این شرکت در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی موفق شد تا بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند.
با این حال سامسونگ از پایدار ماندن این قضیه چندان هم مطمئن نیست. دنیای سخت افزاری در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و شاهد کاهش روز افزون سوددهی این بخش هستیم. حتی ما شاهد آن بودیم که کمپانی اینتل نیز پس از اعلام ضرر ۷٫۳ میلیارد دلاری طی چند سال اخیر، عرضه تراشه‌های «اتم» مخصوص گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را نیز لغو کرد.
بخش نرم افزاری سامسونگ تایزن
در همین حال سامسونگ قصد دارد تا توسعه پلتفرم متن-باز بر مبنای لینوکس «تایزن» را گسترش دهد. این کمپانی بر روی ساعت‌های هوشمند Gear خودش نیز به جای سیستم عامل اندروید از این سیستم عامل استفاده می‌کند و در گذشته نیز چندین گوشی تایزنی را نیز روانه بازار کرده بود. علاوه بر آن کره‌ای‌ها در پلتفرم مخصوص سیستم هوشمند اتومبیل نیز از سیستم عامل تایزن بهره می‌برد.
بدون شک طی چند سال آینده شاهد عملکرد بهتر اکوسیستم بین بخش نرم افزاری سامسونگ همراه با بخش‌های دیگر آن مانند سخت افزار و سرویس دهی خواهیم بود. کاری که اپل آن را چند سالی است با موفقیت پشت سر گذاشته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا