اخبار تکنولوژی

برند Huawei رتبه اول فروش گوشی های هوشمند در چین شد

هواوی در سال ۲۰۲۳ رشد هیجان انگیزی را در بازار گوشی‌های هوشمند چینی تجربه کرد. گزارش اخیر IDC نشان داد که محموله‌های برند Huawei در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۶.۲ درصد افزایش یافته و آن را به چهارمین برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل کرده است.

گزارش جدید Counterpoint Research اکنون نشان می‌دهد که هواوی در دو هفته اول سال ۲۰۲۴ رتبه اول را در فروش گوشی‌های هوشمند به دست آورده است. این دستاورد به ویژه قابل توجه است، نه تنها به این دلیل که از اپل پیشی گرفته، بلکه به این دلیل که اولین بار از زمان ممنوعیت ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ است که هوآوی جایگاه پیشرو را از نظر فروش گوشی‌های هوشمند در چین به دست آورده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، سری میت ۶۰ کلید موفقیت اخیر هوآوی در بازار چین است. این گوشی‌های هوشمند که سال گذشته عرضه شدند، دارای پردازنده Kirin 9000S و سیستم عامل هارمونی هستند. طبق گفته توزیع کنندگان محلی، سری Mate 60 همچنان در سرزمین اصلی تقاضای زیادی دارد.

بازگشت محبوبیت برند Huawei به چین

با نگاهی به آینده، این شرکت برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای راه‌اندازی Harmony OS NEXT دارد. یک سیستم عامل با هسته خود هواوی که به تدریج پشتیبانی از برنامه اندروید را به طور کامل متوقف می‌کند. انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود، موفقیت آن تأثیر قابل توجهی بر تجارت گوشی‌های هوشمند هوآوی خواهد داشت.

به جز میت ۶۰، سری Nova 12 که در ماه دسامبر عرضه شد نیز به هواوی کمک کرد تا فروش خود را افزایش دهد. همه این‌ها تلفن‌های هوشمند میان رده با پردازنده Kirin هستند، به جز Nova 12 Lite که دارای تراشه Snapdragon 778G 4G در داخل آن است. بر اساس گزارش کانترپوینت، بازار گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت در چین در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد ۲۷ درصدی بود. در حالی که اپل همچنان جایگاه اول را حفظ می‌کند، هوآوی و سایر برندهای چینی از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به تدریج سهم بازار اپل را از دست داده‌اند.

در دیگر خبرها مشخص شد که برند Huawei تاکنون موفق به فروش ۳۰ میلیون دستگاه شده و این در حالی است که این سری تنها چهار ماه پیش وارد بازار شده است. این سطح از فروش معمولا حتی برای پرچمداران سامسونگ هم دست نیافتنی است که بسیار جالب به نظر می‌رسد.

به خصوص با توجه به اینکه سری Mate 60 مبتنی بر یک چیپ ضعیف‌تر و با کارآیی کمتر هستند. همچنین دستگاه‌ها خدمات گوگل را ندارند، اما از آنجایی که عمدتا در چین به فروش می‌رسند، این مشکلی ندارد. اما Kirin 9000s از ۵G پشتیبانی می‌کند، چیزی که پرچمداران هواوی بر پایه چیپست اسنپدراگون نمی‌توانستند به آن ببالند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا