اخبار

بلومبرگ: آیفون ۷ با دوربین دوگانه و بدون جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون معرفی می‌شود

اپل در حال آماده‌شدن برای ارایه نسخه بعدی آیفون در ماه آینده با قابلیت‌های پیشرفته عکاسی، سخت‌افزار آپدیت‌شده و طراحی مشابه آیفون ۶S است.
ویژگی که نسل بعدی آیفون را از دیگر آیفون‌ها متمایز می‌کند، وجود دوربین دوگانه در آیفون بزرگتر، دکمه هوم باز طراحی‌شده و حذف جک هدفون است. این اطلاعات توسط افرادی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، به بیرون درز کرده و اپل نیز از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.
در حالیکه فروش آیفون در ماه‌های اخیر کاهش داشته، اما همچنان منبع مهم درآمد اپل است. این مدل‌ها برای فصل تعطیلات مهم هستند و اپل انتظار دارد با افزایش فروش، خود را برای تغییر اساسی در طراحی آیفون آماده کند. ۲۰۱۷ دهمین سال عرضه آیفون است. آیفون‌های جدید در همان اندازه‌های ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی عرضه می‌شوند.
اما مهم‌ترین تغییر شاید در دوربین باشد. دوربین دوگانه در آیفون بزرگ‌تر تصاویر روشن‌تر و با جزییات بیشتر می‌گیرد. هر دو سنسور که رنگ را متفاوت ثبت می‌کنند، همزمان یک تصویر می‌گیرند و آیفون این دو را در هم ادغام کرده و یک تصویر واحد عرضه می‌کند. بعلاوه، دوربین دوگانه تصاویر در نور کم را روشن‌تر می‌کند. ترکیب دو تصویر دو دوربین به کاربران اجازه می‌دهد در عین نگه‌داشتن وضوح، زوم کنند. آیفون کوچک‌تر، دوربین دوگانه نخواهد داشت.
اپل برای دکمه هوم نیز آپدیت در نظر دارد. دکمه هوم فعلی یک دکمه فیزیکی است،‌ اما یک دکمه حساس به فشار بوده که به کاربر بازخورد می‌دهد. این مکانیسم، مشابه مکانیسمی است که در ترک‌پد جدیدترین مک‌بوک‌ها وجود دارد.
جک هدفون نیز دیگر وجود نخواهد داشت و کاربران می‌توانند از بلوتوث یا پورت شارژر استفاده کنند. اپل از سال ۲۰۱۴ به سازندگان هدفون اجازه داده که هدفون‌هایی بسازند که با پورت شارژر آیفون سازگار باشد. iOS 10 این مجموعه را مدیریت می‌کند.
پیش از این نیز خبرهایی مشابه منتشر شده بود، اما چیزی که این خبر را معتبرتر نشان می‌دهد، انتشار آن از طرف خبرگزاری معتبر اقتصادی بلومبرگ است. شاید الان بتوانیم با اطمینان ۱۰۰ درصد بگوییم که آیفون جدید این ویژگی‌ها را خواهد داشت.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا