اخبار

بلومبرگ: اپراتور AT&T قصد توقف فروش گلکسی نوت ۷ را دارد

شاید فراخوانی دوباره گوشی های هوشمند گلکسی نوت ۷ تنها مشکلی نباشد که از این پس مدیران سامسونگ با آن رو به رو هستند. بر اساس اطلاعاتی که توسط یک فرد آگاه در بلومبرگ منتشر شده، مدیران اپراتور آمریکایی AT&T به دنبال توقف فروش گلکسی نوت ۷ هستند که البته این موضوع هنوز تأیید نشده است.
در حال حاضر تمامی ۴ اپراتور بزرگ کشور آمریکا، به کاربرانی که در حال تعویض گلکسی نوت ۷ خود هستند، گوشی های هوشمند جایگزین را پیشنهاد می‌کنند. پس از انتشار گزارشات متعدد در رابطه با انفجار باتری گلکسی نوت ۷، سامسونگ طی فراخوانی بزرگ تمامی این گوشی ها را جمع آوری نمود و از تاریخ ۲۵ سپتامبر (۴ مهر ماه)، فروش دوباره این گوشی را با باتری‌های سالم آغاز کرد. اما با انتشار خبری در مورد انفجار دوباره این گوشی هوشمند در یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی ساوت‌وست ایرلاینز (Southwest Airlines)، باز هم پرچم دار سامسونگ بر لبه تیغ قرار گرفت.
فراخوان اول پرچم دار سامسونگ باعث ضرر میلیارد دلاری به این شرکت شده و حالا، آتش گرفتن دوباره گلکسی نوت ۷، مدیران را بر سر دوراهی فرخوان دوم یا توقف فروش گلکسی نوت ۷ به صورت کامل قرار داده است. شکی نیست که انتخاب هر کدام از این راه‌ها، علاوه بر لکه‌دار کردن نام شرکت، زیان بسیار سنگینی را به دوش آنها خواهد گذاشت. همچنین با توقف فروش گلکسی نوت ۷، دیگر سامسونگ نمی‌تواند در دوره مالی مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ با اپل و آیفون های جدید رقابت داشته باشد. اخیرا نیز شرکت گوگل، گوشی های هوشمند سری پیکسل را معرفی کرده که می‌تواند زنگ خطر را برای مدیران این غول کره‌ای به صدا درآورد.
اما شاید راه سومی نیز وجود داشته باشد و آن، توقف فروش گلکسی نوت ۷ و معرفی زودهنگام نسل بعدی این پرچم‌دار با امکاناتی بیشتر نسبت به قبل خواهد بود. شاید با انجام این کار مدیران سامسونگ بتوانند نام برند خود را زنده کرده و کمی هم از زیان مالی دوره جاری جلوگیری نمایند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا