اخبار

تلفن‌ همراه موجب عصبی شدن انسان می‌شود

تلفن‌ همراه موجب عصبی شدن انسان می‌شودتلفن‌ همراه

تقریبا همه ما به‌صورت نامحسوس درک کرده‌ایم که نبودن تلفن همراه هوشمند می‌تواند روال عادی زندگی ما را بر هم بزند ولی به نظر می‌رسد که این موضوع به‌صورت علمی اثبات‌شده است و بر اساس تحقیقات گروهی از روان شناسان از دانشگاه ایوتووس لورند (Eotvos Lorand) مشخص شده است که در دسترس نداشتن تلفن همراه می‌تواند موجب بروز اضطراب در افراد جوان شود.

این دانشگاه به انجام تحقیقی روی آورد که در آن از مشارکت‌کنندگانی در رده‌های سنی ۱۸ تا ۲۶ سال، خواسته شد تا به انجام سوالات ریاضی و حل جورچین‌های کامپیوتری ارائه شده بپردازند. انجام این اعمال در شرایطی انجام شد که از نیمی از آن‌ها خواسته شده بود تا تلفن همراه خود را دور از دسترس دیگر دارند و نیمی دیگر در این رابطه کاملا مختار بودند. سپس ضربان قلب هر دو گروه از شرکت‌کنندگان در حین انجام این آزمایش موردبررسی قرار گرفت.

محققان از این آزمایش به این نتیجه رسیدند که ضربان قلب افرادی که مجبور بودند تلفن همراه خود را از خود دور کنند در زمان‌های استراحت بین فعالیت‌ها ناسازگارتر بوده و آن‌ها تمایل بیشتری برای ایستادن در نزدیکی جایی که تلفن‌های همراهشان در آن قرار داده شده بود، داشتند. آن‌ها همچنین رفتارهایی از خود بروز دادند که نشان دهنده استرس بود.

بر اساس گفته‌های این محققان، اضطراب یادشده از احساس عدم امنیت ناشی می‌شود زیرا امروزه تلفن‌ همراه هوشمند به‌عنوان یک رابط واقعی برای تعاملات اجتماعی افراد با یکدیگر محسوب می‌شود. این وضعیت را می‌توان مشابه با آرامش گرفتن یک کودک از پتویش در زمان غیاب والدین خود تشبیه کرد. بر اساس این محققان امروزه از هر پنج جوان، چهار نفر به این نوع از اضطراب مبتلا هستند. به‌این‌ترتیب می‌توان درک کرد که میزان اعتیاد انسان مدرن به تلفن همراه تا چه اندازه بالا رفته است و این تغییر در رفتار ناخودآگاه ما می‌تواند یک زنگ خطر بزرگ برای آینده ما تلقی شود.

.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا