اخبار

دستیار هوشمند صوتی گوگل به تبلت‌ها راه می‌یابد

دستیار هوشمند صوتی گوگل به تبلت‌ها راه می‌یابد

شرکت گوگل اعلام کرده است که قرار است تا دستیار هوشمند صوتی خود را به‌زودی برای بازاری جدید یعنی دنیای تبلت‌ها نیز عرضه کند.
تلفن‌های همراه هوشمند اندروید برای سال‌ها زیر سایه قابلیت‌های سیری اپل قرار داشتند و به همین دلیل نیز بسیاری از مسئولان گوگل به دنبال این بودند تا بتوانند قابلیت‌های ویژه‌ای را برای تلفن همراه هوشمند خود ایجاد کنند که می‌تواند با سری مقابله کند. در این میان نتایج تلاش‌های انجام شده به ساخت دستیار هوشمند صوتی گوگل منتهی شد.
با این وجود این دستیار هوشمند ابتدا برای مدل‌های تخصصی خود گوگل در دسترس بود ولی مدتی بعد به دستگاه‌های اندرویدی دیگر نیز راه پیدا کرد. در ابتدای کار برای استفاده از این دستیار هوشمند نیاز به اندروید ۵ یا بالاتر بود ولی این استاندارد به‌تازگی به ۶ افزایش یافته است. در این میان سرانجام پس از مدت‌ها انتظار شاهد این هستیم که این دستیار هوشمند صوتی سرانجام توسط برای تبلت‌های اندرویدی نیز عرضه خواهد شد.
البته این قابلیت ابتدا برای کشورهایی خاص عرضه خواهد شد که مهم‌ترین آن‌ها بریتانیا، آمریکا، سنگاپور و استرالیا هستند. کشورهای دیگر نیز در فازهای مختلف و به ترتیب این قابلیت را دریافت خواهند کرد. با این وجود باید گفت که این قابلیت در نهایت برای تمامی تبلت‌های اندرویدی ای که اندروید ۶ به بالاتر در اختیار دارند عرضه خواهد شد.
همچنین این عرضه از ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه می‌شود و به همین دلیل نیز می‌توان انتظار داشت که در پایان ماه ژانویه شاهد عرضه این دستیار هوشمند صوتی برای نخستین کشورهای عرضه شده باشیم. تمامی قابلیت‌هایی که این دستیار هوشمند برای تلفن‌های همراه هوشمند را عرضه کرده است نیز برای تبلت‌ها عرضه کند و تبلت‌های مجهز به قابلیت تماس حتی می‌توانند از ساختار تماس هوشمند این دستیار هوشمند صوتی نیز بهره‌مند باشند. با این وجود هنوز مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی برای کشور ما عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا