اخبار

سامسونگ تولید انبوه سیستم روی چیپ ۱۰ نانومتری را آغاز کرد

سامسونگ اعلام کرد که تولید انبوه سیستم روی چیپ (SoC) که از تکنولوژی ۱۰ نانومتری FinFET استفاده می‌کند را از امروز آغاز کرده است. مسئولین این کمپانی اعلام کردند که سامسونگ اولین کمپانی خواهد بود که تراشه بر پایه تکنولوژی ۱۰ نانومتری را به تولید انبوه خواهد رساند.
 
معاون اجرایی، جونگ شیک یون، پیرو موفقیتی که سامسونگ در سال ۲۰۱۵ با تولید انبوه تراشه‌های مبتنی بر تکنولوژی FinFET کسب کرد گفته است:

تولید انبوه سیستم روی تراشه که از تکنولوژی ۱۰ نانومتری FinFET استفاده می‌کند نشانگر قدرت و پیشگام بودن ما در تکنولوژی ساخت تراشه‌های پیشرفته است.
 

وی خاطرنشان شد که کمپانی سامسونگ فعالیت خود را در این زمینه ادامه خواهد داد.
تراشه جدید ۱۰ نانومتری سامسونگ از معماری پیشرفته سه بعدی ترانزیستورها استفاده می‌کند که علاوه بر آن، در مرحله تولید و طراحی نیز نسبت به تراشه‌های ۱۴ نانومتری از برتری محسوسی برخوردار خواهد بود.
کمپانی کره‌ای در مورد این تراشه‌ها گفته است که می‌توانند میزان استفاده از فضا را ۳۰ درصد بهبود داده و ۲۷ درصد عملکرد بهتری داشته باشند و حتی میزان مصرف انرژی را ۴۰ درصد کاهش دهند. سامسونگ همچنین گفته است که نسل دوم پردازنده‌های ۱۰ نانومتری با عملکرد بهینه شده قرار است از نیمه دوم سال آینده میلادی به مرحله تولید انبوه برسد. همچنین گفته شده دستگاه‌هایی که قرار است از سیستم روی تراشه‌های جدید استفاده کنند از اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.

منبع sammobile
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا