اخبار

سامسونگ شارژ بی‌سیم را از نو تعریف می‌کند

سامسونگ شارژ بی‌سیم را از نو تعریف می‌کند

بر اساس اطلاعات منتشر شده از ثبت اختراع سامسونگ در سال ۲۰۱۶ میلادی که به‌تازگی توسط سازمان مالکیت معنوی جهانی عرضه شده است، این غول فناوری به دنبال پیوستن به کمپانی‌هایی نظیر دیزنی (Disney) است که هم‌اکنون در حال فعالیت در زمینه شارژ بی‌سیم هوایی هستند. همان طور که می‌دانید فناوری شارژ بی‌سیم امروزه به قابلیت بسیار مفید تبدیل شده است ولی برخی بر این باورند که این فناوری هنوز به مرحله تکامل خود نرسیده و نام‌گذاری شارژ بی‌سیم برای فناوری‌ای که امروزه بر روی تلفن‌های همراه هوشمند پرچم‌دار شاهد هستیم در واقع شارژ بی‌سیم واقعی نیست زیرا سیم‌هایی در اتصال پایه شارژ این فناوری به برق درگیر هستند.
این در حالی است که فناوری شارژ بی‌سیم هوایی می‌تواند باتری‌های تلفن‌های همراه هوشمند را بدون نیاز به هیچ‌گونه پایه‌ای شارژ کند و به این ترتیب دستگاه‌های پشتیبانی کننده از این قابلیت برای شارژ شدن تنها کافی است که در محدوده دریافت سیگنال قرار بگیرند. در این نوع از فناوری هیچ پد شارژی استفاده نخواهد شد و تلفن همراه هوشمند شما حتی زمانی که در جیبتان قرار دارد نیز می‌تواند به راحتی شارژ شود.
ثبت اختراع سامسونگ که در کره جنوبی انجام شده است، روشی را برای تمرکز انرژی بر روی دستگاه‌های هوشمند مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم هوایی در یک اتاق ارائه می‌شود. این سیستم به دستگاه اجازه می‌دهد تا با استفاده از بازتاب‌دهنده‌هایی که سیگنال شارژ را به اجسام موجود در اتاق می‌فرستند، حتی در حین جابه‌جایی در فضای یاد شده نیز به راحتی شارژ شود.
همان طور که به نظر می‌رسد، فناوری یاد شده بسیار مفید خواهد بود و به احتمال بسیار زیاد در سه تا پنج سال آینده نیز می‌توان شاهد استفاده از آن در دستگاه‌های هوشمند نیز بود. با این حال ازآنجایی‌که تعداد کمپانی‌هایی که بر روی این فناوری کار می‌کنند زیاد هستند، نمی‌توان به‌صورت دقیق حدس زد که کدام‌یک برای اولین بار فناوری شارژ بی‌سیم هوایی را برای دستگاه خود و به‌صورت عمومی عرضه خواهد داشت.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا