اخبار

سامسونگ گلکسی ایکس با نمایشگر تاشدنی ۴K در راه است !

اسمارت‌فون‌ها پیشرفت‌های زیادی در چند سال اخیر داشته‌اند. نمایشگرهای موبایل نیز با پیشرفت بیگانه نبوده و در مدل‌های پریمیوم هر برند تقریبا نمایشگرهایی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ می‌بینیم. مدتهاست که سامسونگ تکنولوژی AMOLED را توسعه داده، در حالیکه دیگر سازندگان LCD را ادامه دادند.
اما بنظر می‌رسد که سازندگان بیشتری به AMOLED روی آورده‌اند و به همین دلیل سامسونگ و ال‌جی در حال گسترش کارخانه‌های خود برای پاسخ به تقاضاها هستند. حتی تقاضا از سامسونگ به حدی است که بسیاری از مشتریان این شرکت در لیست انتظار قرار دارند. مزیت AMOLED این است که رنگ سیاه واقعی داشته و در جاهایی که کنتراست زیاد است، تصاویر خوبی نمایش می‌دهد. حتی اپل نیز قصد دارد در آیفون سال ۲۰۱۷ از نمایشگرهای OLED استفاده کند.
سامسونگ و ال‌جی هر دو تست‌هایی برای نمایشگرهای خمیده داشته‌اند و سامسونگ در در مدل‌های گلکسی اج و نوت ۷ از این نمایشگرها استفاده کرده است. حتی بر اساس گفته‌های مدیر بخش موبایل سامسونگ، ممکن است گلکسی S8 فقط از نمایشگر خمیده بهره ببرد. بر اساس اخباری که تاکنون منتشر شده، گلکسی S8 از نمایشگر Bio Blue 4K استفاده می‌کند. این نوع نمایشگر رزولوشن حیرت‌انگیز ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ دارد که به معنای تراکم پیکسلی ۸۰۶ پیکسل بر اینچ خواهد بود. سامسونگ ادعا می‌کند که این نمایشگر واضح‌تر و روشن‌تر از نمایشگرهای گلکسی نوت ۷ است. این نمایشگر، نمایشگری ایده‌ال برای واقعیت مجازی خواهد بود.
گلکسی X یکی از پنج پرچمداری است که قرار است سامسونگ برای ۲۰۱۷ معرفی کند و احتمال می‌رود که اولین گوشی سامسونگ باشد که از نمایشگر Bio Blue 4K استفاده می‌کند. سامسونگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ از نمایشگرهای منعطف OLED رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون در حال بهبود آن بوده و پتنت‌های زیادی را در مورد آن به ثبت رسانده است. اما Bio Blue 4K قدمی بزرگ و رو به جلو خواهد بود. این تکنولوژی نوع نگاه ما را به تبلت و اسمارت‌فون عوض می‌کند. فرض کنید که یک گوشی کوچک را در جیب خود حمل کنید و هنگامی که از آن استفاده میکنید به اندازه یک تبلت کوچک باشد.

Samsung-Foldable-Smartphone

 
منبع androidheadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا