اخبار

سونی همراه‌های خود را در برابر یک ضعف امنیتی خطرناک امن کرد

سونی همراه‌های خود را در برابر یک ضعف امنیتی خطرناک امن کرد

شرکت سونی به‌تازگی در اقدامی تحسین‌برانگیز توانسته است تا با عرضه یک به‌روزرسانی ویژه به سراغ امن ساختن تلفن‌های همراه هوشمند خود در برابر مشکل امنیتی بزرگی که جهان تلفن‌های همراه را به خطر انداخته بود، برود.
کمپانی سونی به‌تازگی به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای تلفن‌های همراه هوشمند سونی اکسپریا XZ، XZs و X Performance عرضه کرده است. این بسته جدید عموما به‌روزرسانی امنیتی ویژه‌ای است که شماره ساخت دستگاه‌های یاد شده را به ۴۱٫۳٫A.2.24 تغییر داده و بهبودهای امنیتی اندروید را برای ماه ژانویه ارائه کرده است.
این بسته به‌روزرسانی امنیت اندروید را به تاریخ اول ژانویه تغییر می‌دهد. با این وجود چیزی که از اهمیت زیادی برخوردار است این است که سونی به‌روزرسانی برای نقص‌های “Meltdown” و “Spectre” را در این بسته قرار نداده و اظهار داشته است که این نقص‌ها با بسته به‌روزرسانی تاریخ ۵ ژانویه ۲۱۸ میلادی به بعد عرضه خواهد شد؛ بنابراین می‌توان با اطمینان اعلام کرد که این به‌روزرسانی‌ها در این بسته شامل نشده است.
شرکت سونی یکی از نخستین شرکت‌هایی است که در برابر این بحران امنیتی به اقدام سریع دست زده است و این امر نشان می‌دهد که این کمپانی احترام زیادی برای مشتریان خود قائل است. شرکت‌های مختلفی به‌واسطه این بحران‌های امنیتی با مشکلات بزرگ روبرو شده‌اند و همین امر نشان می‌دهد که این بحران تا چه اندازه خطرناک است.
موارد مشابه با این به‌روزرسانی امنیتی به‌زودی برای سایر محصولات نیز عرضه خواهند شد و بسیاری از شرکت‌ها به دنبال رفع این خطر امنیتی بسیار بزرگ هستند. در هر حال پیشنهاد می‌شود که اگر شما هریک از این مدل‌های یاد شده از شرکت سونی را در اختیار دارید، هرچه سریع‌تر برای دانلود این بسته به‌روزرسانی و نصب کردن آن بر روی تلفن همراه هوشمند خود اقدام کنید تا بتوانید در برابر این مشکل امنیتی و خطراتی که ممکن است شما را تهدید کند در امان باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا