اخبار

شارژ تلفن همراه هوشمند در طول شب کار درستی است؟

شارژ تلفن همراه هوشمند در طول شب کار درستی است؟

بدن شما در طول شب و با استفاده از خواب خود را برای روز آینده آماده می کند و دقیقا مشابه با همین موضوع نیز با شارژ تلفن همراه برای همراه هوشمند شما پیش می آید و دستگاه شما با استفاده از اتصال به شارژ می تواند انرژی لازم برای انجام وظایف خود را به دست بیاورد.
بسیاری از ما درباره مضرات شارژ تلفن همراه در طول شب شنیده ایم اما مسئله این است که آیا واقعا این موضوع می تواند برای دستگاه شما مخاطره آمیز باشد و موج فساد سریع باتری شود؟ ابتدا لازم به ذکر است که معمولا دو ساعت برای شارژ شدن صد در صد هر تلفن همراه هوشمندی زمان لازم است که البته این زمان متناسب با فناوری های به کار رفته نظیر شارژ سریع در هر دستگاه متفاوت است. با این حال به صورت کلی زمانی که تلفن شما تا ۱۰۰ درصد شارژ شد، جریان ورودی برق به باتری با استفاده از نرم افزار ویژه ای قطع خواهد شد. این امر از آسیب های وارد بر باتری دستگاه شما در طول شب جلوگیری می کند اما به هیچ عنوان تاثیری در داغ شدن باتری شما نخواهد داشت.
حال اگر هنگام شارژ تلفن همراه هوشمند خود را در زیر پتو یا بالشت خود قرار دهید و یا از قاب های ضخیم استفاده کنید می توانید منجر به محدود کردن توانایی شارژ کامل باتری دستگاهتان شوید. برای مثال، اگر برای یک سال کامل دمای باتری شما به ۱۰۴ درجه فارنهایت برسد تنها می توانید از ۶۵ درصد از ظرفیت باتری خود در حالت شارژ ۱۰۰ درصدی استفاده کنید. حتی نکته جالب تر این است که اگر باتری شما برای تنها ۳ ماه به دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت برسد، باتری دستگاه ۴۰ درصد از ظرفیت خود را از دست می دهد.
این اطلاعات نشان می دهند که شارژ تلفن همراه یا به صورت دقیق، شارژ کرن باتری شما بین ۴۰ تا ۸۰ درصد موجب می شود که باتری دستگاهتان بهینه ترین وضع را داشته باشد که همین امر نیز خود نشان دهنده این است که یک دوره شارژ در طول بعد از ظهر می تواند بهترین گزینه برای دستگاه شما باشد. البته باید مراقب باشید که باتری بیش از ۸۰ درصد شارژ نشود. همچنین شارژ کردن تلفن همراه در طول شب به شما اجازه نخواهد داد تا شارژ باتری را تا ۸۰ درصد متوقف کنید. بنابراین اگر می خواهید تلفن خود را در طول شب شارژ کنید مطمئن شوید که هیچ چیز از جمله قاب دستگاه بدنه آن را نپوشانده است.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا