آموزش و ترفنداخبار

آموزش : از شر دکمه‌های اندرویدی خلاص شوید !

در این پست قصد داریم یکی از بهترین نرم‌افزارهای بزرگ‌نمایی صفحه را به شما معرفی کنیم. شاید گاهی خواستید از تمام صفحه گوشی اندرویدی خود استفاده کنید ولی دکمه‌های اندرویدی مزاحم کار شما شده‌اند. تیم کلیک راه حل مناسبی برای این کار دارد.
روت‌کردن دستگاه اندرویدی شما یکی از بهترین روش‌ها برای آزادسازی تمام ویژگی‌های این سیستم‌عامل است. تقریبا می‌توان با روت‌کردن هر کاری با اندروید نظیر دستکاری‌کردن آن انجام داد، اما خیلی‌ها به خاطر خطر بریک‌شدن دستگاهشان با روت‌کردن میانه خوبی ندارند و حاضر نیستند این ریسک را پذیرا باشند.
با روت‌کردن گارانتی دستگاه شما از بین می‌رود و دیگر نمی‌توان از خدمات آن استفاده کرد ولی این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از نرم‌افزارهای قدرتمند اندرویدی برای اجراشدن نیاز به مجوز و دسترسی روت دارند. مثل نرم‌افزاهایی نظیر Immersive Mode یا حالت بزرگ‌نمایی که با این ویژگی تمام دکمه‌های سه‌گانه اندروید در پایین و نوار وضعیت در بالای صفحه پنهان می‌شوند و تمام صفحه گوشی در اختیار شما قرار می‌گیرد.
زمانی که این گزینه فعال شود، صفحه بزرگ‌تری بدون وجود نوارهای گفته‌شده در اختیار شما قرار می‌گیرد که این امر بسیار خوب است، مثلا زمانی‌که فیلمی را مشاهده می‌کنید یا با دستگاه اندرویدی خود بازی می‌کنید دیگر دکمه‌های نرم‌افزاری اندروید (دکمه خانه، نرم‌افزارهای باز‌شده اخیر، و دکمه برگشت) و نوار وضعیت بالای گوشی، شما را اذیت نمی‌کنند.
اگر بخواهید این گزینه را در دستگاه اندرویدی خود فعال کنید باید دستگاه روت باشد، اما با تشکر از گروه نرم‌افزاری Good Mood Droid دیگر نیازی به مجوز روت نیست، و با معرفی نرم‌افزار GMD Full Screen Immersive Mode می‌توانید حالت بزرگ‌نمایی را برای اندروید کیت‌کت و لالی‌پاپ فعال کنید.
 
معرفی نرم‌افزار GMD Full Screen Immersive Mode
یک برنامه کاربردی برای دستگاه‌های اندرویدی است که به شما این امکان را می‌دهد تا حالت Immersive که از اندروید ۴٫۴ کیت‌کت، به اندروید اضافه شده است را در تمامی برنامه‌ها استفاده کرده و آن‌ها را در فراگیر حالت تمام‌صفحه قرار دهید.
 
برخی از ویژگی‌های GMD Full Screen Immersive Mode اندروید:
✤ مخفی‌کردن و یا نمایش نوار ناوبری با کش رفتن (swipe) ساده
✤ مخفی‌کردن یا نمایش نوار وضعیت
✤ نوار ناوبری موجود
✤ ویجت اطلاعیه اجازه می‌دهد به راحتی حالت را تغییر دهید.
✤ ویجت‌های میانبر
✤ تنظیمات هر برنامه
✤ تمام صفحه در هر جا
✤ تغییر اندازه، رنگ، موقعیت، شفافیت trigger یا حذف کاملtrigger
 
تنظیمات حالت Immersive
پس ار نصب نرم‌افزار وارد آن شوید، در قسمت تنظیمات چند گزینه وجود دارد:
 
منوی تنظیمات نرم‌افزار
 
گزینه General: وقتی روی این گزینه لمس کنید، با چهار گزینه دیگر روبرو می‌شوید:
 
گزینه‌های جنرال
 
Notification: اگر این گزینه فعال باشد، زمانی‌که در حالت بزرگ‌نمایی هستید، در قسمت نوار اعلان‌ها (نوار بالایی دستگاه)، یک دکمه نشان داده می‌شود که با لمس آن از حالت بزرگ‌نمایی خارج می‌‌شوید. (برای افرادی که کمی غیرحرفه‌ای هستند، پیشنهاد می‌شود این گزینه فعال باشد).
Invisible Icon: این گزینه اگر تیک‌دار باشد، کنار صفحه یک آیکون برای رفتن به حالت بزرگ‌نمایی نشان داده می‌شود.
Start On Boot: با هر بار روشن‌شدن دستگاه، نرم‌افزار در پس‌زمینه به صورت خودکار اجرا و فعال می‌شود.
Disable In Lockscreen: با فعال‌کردن این گزینه، زمانی که دستگاه شما در حالت قفل صفحه‌نمایش باشد، حالت بزرگ‌نمایی غیرفعال می‌شود.
اگر به عقب برگردیم و در منوی تنظیمات اصلی برویم با گزینه دوم یعنی Trigger برخورد می‌کنیم. این گزینه موقعیت دکمه‌های این‌ نرم‌افزار، تم، رنگ، شفافیت، اندازه، حساسیت و دیگر گزینه‌ها برای سفارشی‌کردن نرم‌افزار را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به دلخواه آن‌ها را تغییر دهید.
 
تنظیمات تریگر
 
اگر نسخه PRO و پولی این نرم‌افزار را داشته باشید می‌توانید نرم‌افزارهایی که دوست دارید در حالت بزرگ‌نمایی باشند را انتخاب کنید و دیگر نیاز به کار اضافه‌ای نباشد، یعنی شما مثلا از نرم‌افزار Mx player برای دیدن فیلم استفاده می‌کنید و نیاز دارید که زمانی که این Mx player را اجرا می‌کنید، دستگاه به صورت خودکار به حالت بزرگ‌نمایی برود. برای این‌کار کافی است در تنظیمات درون نرم‌افزار GMD، پخش‌کننده تصویری مذکور را در لیست بزرگ‌نمایی قرار دهید.
 
انتخاب نرم‌افزارهای پیش‌فرض بزرگ‌نمایی
 
اگر به تنظیمات این نرم‌افزار هم دست نزنید،‌ در حالت پیش‌فرض گزینه های لازم و ضروری فعال است، فقط کافی است که شما نرم‌افزار را اجرا کنید. با اجرا شدن نرم‌افزار، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا نوار کشویی اعلان‌ها باز شود. اگر نرم‌افزار فعال باشد در قسمت اعلان‌ها سه حالت استفاده از نرم‌افزار را مشاهده می‌کنید. حالت اول اگر فعال باشد بدین معنی است که دستگاه در حالت بزرگ‌نمایی قرار ندارد، حالت دوم اگر فعال باشد، دکمه‌های پایینی اندروید پنهان می‌شوند، اگر حالت سوم فعال شود، هم دکمه‌های اندرویدی پایین صفحه و هم نوار بالایی صفحه پنهان می‌شوند.
 
استفاده از نرم‌افزار
 
استفاده از این نرم‌افزار بسیار ساده و خیلی کاربردی است. به آن دسته از افرادی که می‌خواهند صفحه گوشی بزرگ‌تری داشته باشند و هنگام بازی‌کردن و یا وب‌گردی و یا فیلم‌دیدن، دکمه‌های اندرویدی سد راهشان نشود، پیشنهاد می‌شود این نرم‌افزار را نصب کنند.
همان‌طور که گفته شده،‌ این نرم‌افزار در دو نسخه رایگان و پولی برای مصرف‌کنندگان قرار داده شده است که در نسخه پولی آن تمامی گزینه‌های نرم‌افزار باز است. آخرین نسخه پولی (PRO) این نرم‌افزار را در پایین همین صفحه برای دانلود مستقیم قرار داده است. لطفا تجربیات استفاده خود از این نرم‌افزار را با ما در میان بگذارید.
 

GMD Full Screen Immersive Mode 1.5 Patched

 
منبع: wonderhowto

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا