اخبار

عینک اسنپ چت با قابلیت ضبط ویدیو عرضه شد

با تازگی شرکت اسنپ چت از عینک دودی رونمایی کرده است که با عینک های دودی معمولی تفاوت دارد. قابلیت ضبط ویدیو از ویژگی منحصر به فرد محصول جدید این شرکت است.
شرکت اسنپ چت به مدت چند سال و به صورت مخفیانه بر روی طراحی یک عینک آفتابی خاص کار می کرد. اما طبق فایل ویدویی منتشر شده توسط Bussiness Insider جزییات و نحوه عملکرد این عینک آفتابی برای اولین بار مشخص شد.
این عینک دودی Spectacles نام دارد و طوری طراحی شده است که یک دوربین کوچک بر روی قاب آن تعبیه شده است. (مشابه همان نمونه اولیه ای که Evan Spiegel در ملع عام حدود یک سال پیش پوشیده بود و Bussiness Insider نیز به آن موضوع اشاره کرده بود.)
اگر بخواهیم این عینک را بر اساس فایل ویدیوی منتشر شده بررسی کنیم، باید بگوییم که یک حلقه در دور این دوربین قرار دارد که از خود نور می دهد. ظاهرا این موضوع به این دلیل است که افرادی که از آن ها فیلم برداری می شود، با دیدن این نور متوجه شوند که دوربین در حال فیلم برداری از آن ها است و در واقع با این تکنیک حریم خصوصی افراد حفظ شود. در ادامه این ویدیو افرادی نشان داده می شوند که در حال فیلم برداری از لحظه های مختلفی هستند.  مانند تولد یک بچه  و در نهایت  قبل از این که فیلم با نشان دادن یک پدبزرگ و مادربزرگ به پایان برسد، صحنه ای را نشان می دهد که آن ها مشغول دیدن فیلم های ضبط شده توسط عینک در گوشی خود هستند.
پس از این که عکس هایی از Evan Spiegel ۲۶ ساله (مؤسس و مدیر اجرایی اسنپ چت) گرفته شد که در ساحل نمونه اولیه این عینک را به چشم زده بود، این اولین بار است که چنین ویدیویی از این محصول در دسترس عموم قرار می گیرد. در انتها نیز این ویدیو با این جمله به پایان می رسد که می گوید:” Spectacles” by “Snap Inc”
پس از این که این ویدیو به دست Business Insider رسید و آن را منتشر کرد، اسنپ چت به Wall Street Journal گفت که این شرکت نام خود را به Snap Inc تغییر داده است. گفتنی است که این عینک با قیمت ۱۲۹ دلار برای فروش عرضه شده است.
از ویژگی های این عینک آفتابی این است که تا یک روز شارژ باتری آن جواب می‌دهد. علاوه بر این، قادر به ضبط تصاویر ویدیویی ۱۰ ثانیه‌ای است تا کاربران بتوانند فیلم های خود را  در سایت اسنپ آپلود نمایند.
زاویه ۱۱۵ درجه‌ای، ضبط ویدیو به ‌صورت دایره‌ای و مانند نگاه چشم انسان به محیط اطراف، ارسال فیلم ضبط شده به موبایل از طریق بلوتوث یا وای فای و ذخیره در اپلیکیشن اسنپ چت از دیگر ویژگی‌ های این محصول جدید است که ممکن است دنیای پیام رسان‌های موبایلی را متحول کند.

بر اساس نشان های موجود، ظاهرا اسنپ چت آماده است تا عینک های خود را در نیویورک به زودی رونمایی کند. Zach Kahn  روز پنج شنبه عکسی را در توییتر خود منتشر کرد که عکس اسنپ چت را با چشمانی متفاوت تر از همیشه نشان می دهد که ساختمان Wall Street را پوشانده است.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا