اخبار

فروش ایکس باکس وان در ماه گذشته از پلی استیشن ۴ پیشی گرفت

مایکروسافت نسخه جدیدی از ایکس باکس را ارایه کرده اما نسخه قدیمی نیز همچنان عملکرد بالایی دارد. بر اساس آمار موسسه تحقیقاتی NPD، ایکس باکس وان پرفروشترین کنسول بازی در ماه گذشته در ایالات متحده بوده است.
مایکروسافت در ۱۴ مرداد از ایکس باکس One S رونمایی کرد، که نسخه جدیدتر، باریک‌تر و بهبودیافته ایکس باکس وان است. آمار فروش این کنسول در این گزارش دیده نمی‌شود. فروش بالا بیشتر به دلیل تخفیف‌های زیادی است که مایکروسافت برای کنسول خودش در نظر گرفت. ماه جولای فروش سخت‌افزار بسیار کم بوده، پس احتمال کمی وجود دارد که این برتری بتواند آسیب جدی به سونی بزند. مایک نیکولز، مدیر بازاریابی ایکس باکس می‌گوید:

ما مفتخریم که اعلام کنیم ایکس باکس وان در ماه جولای برترین کنسول بوده است. مجموع ساعات بازی با این کنسول به ۱.۵۵ میلیارد دلار می‌رسد که رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

قیمت ایکس باکس وان در حال حاضر، ۲۵۰ دلار بوده که با برخی تخفیف‌ها قیمت آن کمتر نیز شده است. ایکس باکس One S با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه می‌شود. مایکروسافت این فروش بالا را به هیجانی که در کنفرانس بازی در لس آنجلس ایجاد کرده، نسبت می‌دهد. اما معتقد است که One S نیز طرفداران بسیاری دارد. نیکولز می‌گوید:

پس از عرضه نسخه ۲ ترابایتی One S، فروش آن در انگلستان تمام شده و در ایالات متحده نیز در حال اتمام است. در ۳ شهریور ماه، نسخه ۵۵ گیگابایت و یک ترابایت را با قیمت‌های ۲۹۹ و ۳۴۹ دلار عرضه می‌کنیم. ما از سرگرم‌شدن گیمرها لذت برده و در تعطیلات برای آنها، بازی‌های جدید خواهیم داشت.

آگوست که یکی دیگر از ماه‌های کم‌فروش است، شاهد مبارزه تازه‌ای بین سونی و مایکروسافت خواهد بود. One S قطعا فروش مایکروسافت را بالا می‌برد، اما سونی نیز از بازی No Man’s Sky بهره فراوان خواهد برد. سونی نیز البته اعلام کرده که در ۱۷ شهریور کنفرانسی برگزار می‌کند، که احتمالا در آن به معرفی نسخه جدید پلی استیشن ۴ یا همان پلی استیشن نئو بپردازد. زمان این کنفرانس نیز جالب بوده و بنظر می‌رسد که نئو ممکن است قبل از فصل تعطیلات عرضه شود. مایکروسافت نیز سال آینده از اسکورپیو رونمایی می‌کند که رقیبی برای نئو خواهد بود.
سونی و مایکروسافت مسیرهای مختلفی را برای بازی در نظر گرفته‌اند. آنها می‌خواهند همان پلتفرمی را که دارند، با قیمت گرانتری عرضه کرده و سودآوری خود را افزایش دهند. بخش سرگرمی سونی یکی از معدود بخش‌هایی است که سودآوری دارد و سونی می‌خواهد درآمد آن را با فروش کنسول گران‌تر، به بیشینه ممکن برساند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا