اخبار

فواید شبکه های اجتماعی از مضرات آن بیشتر است

امروزه کمتر کسی را میتوان یافت که حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی حظور نداشته باشد. این شبکه های نوظهور بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته اند و آن هم در حدی که یک پست در این شبکه های میتواند بر روی افکار عمومی تاثیر گذار باشد. به بیانی دقیق تر ، شبکه های اجتماعی ، جامعه ای مجازی را تشکیل داده اند که تعداد افراد بسیار زیادی با هم در ارتباط هستند البته این جوامع تنها یکی راه ارتباط جمعی نیست چرا که احساسات انسان را نیر تحت تاثیر قرار میدهد. برای مثال با ورود به بزرگترین این جوامع یعنی فیسبوک ، با فوایدانبوهی از پست ها مواجه میشوید که عده ی خاصی از حاضرین در فیسبوک آن را دنبال میکنند. در حال حاضر ، تحقیقات نشان میدهند که فواید این شبکه های از مضرات آن ها بیشتر است.
در یک تحقیق جامعه شناسی مشخص شده که اثرات مثبتی که ورود به شبکه های اجتماعی دارد از اثرات منفی آن بیشتر میباشد. در این تحقیق مشخص شده که در سال ۲۰۱۴ محتوای منفی موجود در این شبکات با سرعت بیشتری منتشر میشود اما متحوای مثبت آن با روندی آرام تر که البته تعداد اشتراک گذاری آن ها بیشتر بوده و در نهایت مخاطبان بیشتری به آن جذب میشوند.
بر اساس گفته های موجود در این تحقیق ، کاربران در طولانی مدت محتوای مثبت این شبکه ها را ترجیح میدهد .  نهایتا و بر اساس یافته های این تحقیق مشخص شده است که کاربران محتوای شاد و مثبت این جوامع را نسبت به محتوا و نکات منفی موجود در آن ترجیح میدهند.
منبع : msn

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا