اخبار

قابلیت تعیین چند مقصد به سرویس لیفت اضافه شد

لیفت یکی از معروف‌ترین سرویس‌های درخواست تاکسی آنلاین در سراسر جهان است. تا به امروز مسافران لیفت برای تعیین چند مقصد نمی توانستند از اپلیکیشن استفاده کنند و باید آدرس‌های مورد نظر خود را به صورت شفاهی به راننده می‌گفتند. اما از این هفته به بعد، دیگر نیازی به این مکالمات شفاهی نخواهد بود و یک قابلیت جدید به مسافران امکان می‌دهد تا مقصد دیگری را علاوه بر مقصد نهایی داخل اپلیکیشن تعیین کنند.
 
سرویس لیفت نیز مانند اوبر به مسافران امکان می‌دهد که حین سفر، مقصد خود را تغییر دهند. اما این قابلیت جدید به مسافران امکان می‌دهد تا قبل از رسیدن راننده و سوار ماشین شدن، مقصد دوم خود را نیز در اپلیکیشن اضافه کنند. به گفته لیفت ۵ درصد از تمامی مسافران مقصد سفرهای خود را تغییر می‌دهند و تا پیش از این مجبور بودند مقصد های جدید را دوباره و دوباره در اپلیکیشن ثبت کنند. با توجه به اینکه تعداد سفرهای لیفت در ماه جولای ۱۳٫۹ میلیون بود، ۵ درصد از این رقم یعنی ۶۹۵ هزار سفر در هر ماه به این ترتیب منطقی بود که لیفت به فکر ارایه راهکاری جدید باشد. این قابلیت در واقع کاری که تمامی مسافران پیش از این انجام می‌دادند را به نوعی رسمی می‌کند و به این ترتیب راننده و مسافر می‌توانند از تجربه بهتر و مسیریابی دقیق‌تر لذت ببرند.
 
البته طبیعی است که مسافران باید برای این مسیرهای جدید با ۲ مقصد، هزینه بیشتری پرداخت کنند، هزینه این سفر توسط لیفت به صورت منصفانه مبنی بر کل زمان و مسافت مسیر تعیین می‌شود. به این ترتیب اگر بخواهید در مسیر خود از سوپرمارکت خرید کنید، مدت زمانی که راننده باید منتظر شما بماند، در هزینه نهایی پرداختی تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر نیز تنها امکان اضافه کردن یک مقصد دیگر علاوه بر مقصد اصلی وجود دارد.
 
لیفت مدعی شده این اولین باری است که یک سرویس تاکسی یاب آنلاین قابلیت انتخاب چندین مقصد را در اختیار مسافرانش قرار داده است. اوبر که یکی از رقبای اصلی لیفت محسوب می شود چنین قابلیتی ندارد اما با توجه به رقابت بسیار نزدیک این دو سرویس با یکدیگر می‌توان به زودی منتظر اضافه شدن این سرویس نیز به قابلیت‌هایی بود که اوبر در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
 
این قابلیت جدید در حال حاضر در اختیار گروه کوچکی از کاربران قرار گرفته است و لیفت تایید کرده که طی هفته های آینده تمامی کاربرانش به این قابلیت دسترسی خواهند داشت.
 
 

لیفت
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا